اصغر فرهادی ازبرنامه های در حال اجرای خیرین در زادگاهش حمایت کرد

ارسال در سینما و تئاتر

اصغر فرهادی نویسنده و کارگردان بزرگ خمینی شهری، برنده جایزه اسکار و برگزیده جشنواره کن، 13 مرداد ماه درجمع مسولین ،هنرمندان ومردم زادگاه خود حاضر شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، اصغر فرهادی در این روز در دو نوبت صبح وبعد از ظهربرنامه های متعددی در شهر خود داشت . دربرنامه صبح ابتدا در خانه سرتیپ حاظر شدودر این خانه تاریخی ضمن بازدید ازآثار نیاکان خود درجمع مسولین ،مردم ، هنرمندان وخبرنگاران حاضر شد. فرماندار، شهردار و رییس شورای شهر در این جمع صمیمی حضور داشتند.
شهردار حاج حیدری در این نشست ضمن خوش آمدگویی به وی با اشاره به بزرگان، مشاهیر و خیرین شهرستان، گفت: حرکت های ارزشمند زیادی در شهرستان ما شکل گرفته اما متاسفانه درباره شهر سیاه نمایی شده است. وی در ادامه خطاب به اصغر فرهادی گفت: من صمیمانه از شما می خواهم که بیشتر به شهر خودتان بیایید و دست هنرمندان شهر را بگیرید.


اصغر فرهادی ضمن ابراز خرسندی از حضور بین مردم شهرش، از مسوولین برای حفظ آثار تاریخی تشکر نمود و گفت: من مرتب به شهرم می آیم اما تاکنون فرصت چنین جلسه ای پیش نیامده بود.برنده اسکار افزود: خمینی شهر در همه زمینه های هنری خصوصا شعر و موسیقی استعدادهای زیادی دارد و امیدوارم که روزبه روز شاهد پیشرفت در این دو عرصه باشیم.
فرماندار نیز در این مراسم ضمن اشاره به ویژگی های خوب شهرستان خمینی شهر خصوصا وجود خیرین و خیریه های فعال شهرستان، گفت: اگر دولت بخواهد طرحی را شروع کند با توجه به موانع بر سر راه، شاید سال ها طول بکشد تا به مرحله بهره برداری برسد. مثل بیمارستان منظریه که حدود بیست سال به طول انجامید. وی در ادامه افزود: تاکنون حدود هفده میلیارد تومان توسط خیرین برای ساخت بیمارستان ساعی هزینه شده است. در زمینه عمران شهری نیز حرکت های بسیار خوبی به همت شهردار و شورای شهر صورت گرفته است البته انتظارات از شهری که در کنار کلان شهری چون اصفهان است بسیار بالاست اما متاسفانه ما امکانات محدودی داریم مثلا هنوز بعضی از ادارات را در شهرستان نداریم در صورتی که در نقاط دور افتاده استان همه ادارات فعال است.


رضوانی در ادامه خطاب به فرهادی گفت: ما از نظر خیرین نه تنها در استان بلکه در کشور مقام اول را کسب نموده ایم. در زمینه هنر نیز برنامه هایی که در لادر برگزار می شود مثال زدنی است. وی در ادامه گفت: ما از جناب عالی به عنوان یک چهره جهانی انتظار داریم که از مردم و مسوولین حمایت کنید به خصوص در عرصه های هنری که مورد نیاز جوان هامی باشد،امیدواریم بتوانیم از کمک های شما استفاده کنیم.


پس ازاین برنامه فرهادی به اتفاق مسولین شهر راهی بیمارستان ساعی شد ومورد استقبال تعدادی از اعضای هیات امنای بیمارستان قرار گرفت وی ضمن بازدید ازاین بیمارستان درحال ساخت در جمع خیران بیمارستان حاضر شد فرهادی در پایان این بازدید گفت: شنیده بودم که بیمارستان ساعی را نوسازی می کنند اما تصورم اینطور بزرگ و با این ظرفیت نبود. وی در ادامه افزود: یکی از ویژگی هایی که این بیمارستان دارد این است که از قدم اول مردم در ساخت آن حضور داشته اند. من به نوبه خودم از مردم دعوت می کنم که هر کسی هر میزان که می تواند به ساخت این بیمارستان کمک کند که زودتر این بیمارستان و چند بیمارستان دیگر شهرستان افتتاح شود. وی افزود امیدوارم شخصا در مراسم افتتاحیه این مرکز شرکت کنم.
در ادامه فرهادی در پاسخ این پرسش شهردار که از خمینی شهر چه خاطره ای دارید، گفت: بهترین خاطراتی که از کودکی ام دارم خیابان های تمیز و باغات سرسبز و زیبای خمینی شهر است. من خاطرات خوب زیادی از این شهر دارم.


وی در پاسخ سوال بعدی شهردار که آیا در سفرهای خارجی خود با همشهریانتان مواجه شده اید، گفت: بله خیلی زیاد. چون من سفرهای زیادی می روم. تقریبا در هر کشوری که بیش از یک هفته مانده ام حتما خمینی شهری دیده ام خصوصا در آمریکا و فرانسه.


کارگردان برجسته خمینی شهری بعد از ظهر نیزدریک برنامه فشرده از یک مرکز فرهنگی ویک خیریه در خمینی شهربازدیدوبا همشهریها ودوستدرانش به گپ وگفت نشست. عصر هنگام ابتدا فرهادی در جلسه هیات امنای کتابخانه وفرهنگسرای بعثت شرکت کرد وبا آنها درمورد دورنمای فعالیت های این مرکز فرهنگی از جمله احداث یک محور گردشگری از خانه عماد سیادت به خانه زهتاب ومنزل قدیمی خویش صحبت کرد . وی سپس در جمع دوستداران شهروندان خمینی شهری هنردوست وهنر پرور در سالن مطالعه کتابخانه بعثت شرکت نمود در این جمع که دو نفر از دبیران دوران دبیرستان وی درخمینی شهر آقایان جورکش وابطحی شرکت داشتند خاطراتی از آن دوران بیان شد . پس از سخنان کوتاه فرهادی تعدادی از حضار پرسش های مطرح کردند که وی به آنها پاسخ داد.این گزارش می افزایدبعد ازاین جلسه پر شور وهیجان فرهادی راهی خیریه رسول اکرم شد و بازدیدی یک ساعته ازبخش های مختلف این مرکز وتجهیزات عظیم بیمارستانی وپرتونگاری وآزمایشگاهی آن که تمام آنها توسط خیرین خریداری شده وامکانات وسیع درمانی را در اختیار بیماران قرار می دهد انجام داد.در پایان این دیدار اصغر فرهادی اظهار امید واری کرد مردم به این مرکز کمک کنند تا وسایل وتجهیزات مدرن وپیشرفته خریداری شده توسط خیرین برای این خیریه باهدایت پروفسور میردامادی به زودی درخدمت مردم قرار گیردوی تاکید کرد:خود من هم با ایشان برای این منظور در ارتباط خواهم بود وهر کاری بتوانم انجام می دهم.