تاکید برحذف موازی کاری ها

ارسال در صنعت و عمران

با دعوت فني وحرفه اي جلسه ای در فرمانداري برگزار شد .در اين جلسه رضواني فرماندار،عکافیان معاون فرماندار، پريشاني رئيس شوراي شهرستان، زماني مسئول فني و حرفه اي ،موسوي مسئول سازمان فرهنگ و ارشاد، اسحاقيان از آموزش و پرورش وبقيه مسئولان سازمانهای شهرستان برگزار گرديد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در اين جلسه رئيس فني و حرفه اي گزارشي كوتاهی از عملكرد خود داد وگفت: فني و حرفه اي در زمينه هاي صنعت كشوري، كشاورزي ،هنر و خدمات براي افرادي كه ميخواهند در اين زمينه ها وارد بازار كار شوند آموزش لازم را مي دهد. زماني در اين باره گفت: فرد بايد در دوره هاي آموزشي فني و حرفه اي شركت كند و بعد از دادن آزمون كتبي وعملي به وي گواهينامه اي داده مي شود كه اين گواهينامه هم براي خارج از كشور قابل ترجمه ومورد قبول است و هم از سوي تمامي مراكز دولتي و نهادها قابل قبول است و به وسيله آن مي تواند وارد زمينه هاي شغلي مربوطه شود.
وي ياد آور شد اين جلسه به علت موازي كاري هاي كه با بقيه نهادها مثل وزارت فرهنگ و ارشاد در دادن گواهينامه و سپس برنامه هاي نظارتي صورت مي گردد برگزارگرديده است.رئيس فني و حرفه اي شهرستان گفت: بايد جلسه اي در اين راستا برگزار شود تا به وسيله آن بتوان مشكلات حاضر را حل كرد و نظارتي سالم بر افراد و نهادها بعد از دادن گواهينامه انجام داد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین رئيس شوراي شهر در اين جلسه گفت: بعضي از افراد دراموری مجوز لازم را اخذ ميكنند و در اين زمينه نيز سرمايه گذاري مي كنند ولي در بعضي مواقع ديده شده است كه اين افراد در کار خود به علت نبود نظارت كامل دچار مشكل شده و حتي بعضي به مرز ورشكستگي نيز مي رسند. پريشاني گفت بايد تعامل ها در اين زمينه بيشتر باشد و از كار افراد غير مجاز جلوگيري شود.


در پايان جلسه به پيشنهاد عکافيان معاون فرماندار تصميم گرفته شد به زودي كار گروهي با محوريت نظارت تشكيل شود تا مجوزهاي داده شده مورد نظارت بيشتر قرار گيرد واز هرج و مرج جلوگيري شود و تعامل بيشتري بين دستگاه ها برقرار گردد.