واردات بی رویه کالا صنعتگران اصفهانی را زمین می زند

ارسال در صنعت و عمران

رئیس دوره چهارم اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تا زمانی که دولت جلوی واردات بی رویه کالاها را نگیرد و دلار ارزان قیمت در اختیار بازرگانان خاص قرار ندهد صنعتگر اصفهانی قادر به تولیدات صنعتی نیست.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازخبرنگار مهر، علی بزرگی در گردهمایی بزرگ فعالان اقتصادی اظهار داشت: هم اکنون بخش قابل ملاحظه ای از واحدهای صنعتی اصفهان متوقف شده است و جای این سئوال است که چرا در اصفهانی که پایتخت صنعتی است باید این گونه باشد.
وی با بیان اینکه تا زمانی که دولت جلوی واردات بی رویه کالاها را نگیرد و دلار ارزان قیمت در اختیار بازرگانان خاص قرار ندهد صنعتگر اصفهانی قادر به تولیدات صنعتی نیست، افزود: زمانی فاستونی اصفهان معروفیتی بیشتر از انگلیس داشت اما اکنون این تولیدات برای بازرگان اصفهانی به صرفه نیست چرا که چین همین محصول را با یک سوم قیمت اصلی تولید می کند.

رئیس دوره چهارم اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این مسایل هنوز مورد مطالبه صنعتگران، بازرگانان و معدن کاران قرار نگرفته است، تاکید کرد: مثالی برای درک بهتر می زنم؛ آمریکاو ژاپن که از بنیانگذاران WTO (سازمان تجارت جهانی) هستند خودشان بیشتر از بقیه اعضا قوانین را زیرپا می گذارند به گونه ای که ژاپن چنان عوارض سنگینی برای واردات محصولات آمریکایی گذاشته است که یک خودرو نمی تواند وارد آن کشور شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که ما عوارضی برای کالاهای چینی نداریم و به اندازه ای کالای چینی در ایران نفوذ کرده که حتی بازار صنایع دستی ما را نیز قبضه کرده است و باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.