دکتر اعلایی دانشمند خمینی شهری برای افتتاح اختراع خود به ایران آمد

ارسال در صنعت و عمران

دکتر اعلایی دانشمند و مخترع خمینی شهری مقیم آمریکا شنبه شب برای شرکت در چند برنامه به ایران آمد. مدیر عامل شرکت توسعه نیروگاه های بادی وات ایرانیان کیش با اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: دکتر اعلایی در مدت حضور خود در ایران در چند برنامه شرکت خواهد کرد. مهندس سده ای افزود: دكتر اعلايي از سخنرانان كليدي افتتاحيه كنفرانس بين المللي مديريت انرژي که در تاریخ 24 و 25 آذرماه در تهران برگزار مي شود، خواهد بود. وی همچنین با برگزاري كارگاه آموزشي" افزایش قابلیت اطمینان منابع انرژی تجدیدپذیر با توجه به پیشرفت سیستم تولید انرژی بادی" به بررسی نقاط قوت و ضعف انرژی های تجدید پذیر بادی و خورشیدی، دستاوردهاي توربین بادی اینولاکس و معرفي نمونه های کاربردی اینولاکس، در مقياس کیلووات تا مگاوات، نتايج تحقيقات علمي خود را در اختيار متخصصان و پژوهشگران داخلي قرار مي دهد. وی افزود: قرار است مخترع ایرانی با حضور در منجيل، كليد بهره برداري از نیروگاه بادی اختراعی خود را بزند.

گفتنی است دكتر داريوش اعلايي دانشمند ايراني مقيم آمريكا،كارآفرين و مخترع فارغ التحصيل دكتري مكانيك از دانشگاه پرودو آمريكا، مخترع فن آوری اينولكس مي باشد. این دانشمند دارای بيش از 25 سال سابقه در زمينه تحقيق و توسعه و همچنين تدريس دانشگاهی است. دکتر اعلایی سخنگوی كنفرانس های گوناگون در سراسر دنيا بوده و مي باشد. وی تا كنون موسس 6 شرکت بوده و هم اكنون مديريت عامل شركت شيرويند را بر عهده دارپد. وی بيش از 85 مقاله علمی انتشار داده است.

یادآور می شود فرصت موفق شد با این دانشمند مخترع وکار آفرین که خوشبختانه یکی از بزرگترین اختراعات خود را در اختیار کشور قرار داده گفتگوی اختصاصی انجام دهد که به زودی منتشر خواهد شد.