تهدیدی برای خمینی شهر

ارسال در صنعت و عمران

موضوع انتقال ریخته گری های سنتی به شهرک های صنعتی مدتی است در استانداری مطرح شده و به جد پیگیری می شود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، یکی از علت های اصرار بر خروج این واحدهای کارگاهی از شهرها استفاده شان از سوخت مازوت و ایجاد آلایندگی در شهرهاست. اگرچه این اقدام مسوولان استان در جهت سلامت شهروندان می باشد اما از آنجا که به گفته مطلعان 90 درصد از کسانی که در این حوزه اشتغال به کار دارند، از اقشار ضعیف جامعه می باشند، توانایی خرید زمین در شهرک صنعتی علویجه و همچنین کوره برقی را ندارند و در نتیجه انتقالشان به شهرک های صنعتی نیازمند حمایت های دولت است.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی صنف ریخته€Œگران استان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه حذف ریخته€Œگران کارگاهی و سنتی به صنعت استان ضربه می€Œزند، گفت: این صنف بدون حمایت دولتی هرگز نمی€Œتوانند به شهرک€Œهای صنعتی منتقل شود.

 

منصور حر تاکید کرد: مسوولان استانی اگر دغدغه حفظ محیط زیست را دارند باید بدانند که انتقال ریخته€Œگران به شهرک€Œهای صنعتی باید به طور هماهنگ در تمامی شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان و شهرستان€Œهای مجاور انجام شود، چرا که اگر فقط ریخته€Œگری€Œهای اطراف اصفهان پلمب شود، اما در دولت آباد و خمینی شهر بتوانند کارگاه ایجاد کنند به آن جا نقل مکان کرده و دردی درمان

نمی€Œ شود.

 

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، خروج اجباری ریخته گران از شهر ها تهدیدی برای خمینی شهر به حساب می آید چراکه باغات شهر ما مکان مناسبی برای راه انداختن کارگاه های غیرمجاز به حساب آمده و پای ریخته گران را از نقاط مختلف استان به باغات خمینی شهر باز خواهد کرد و لازم است مسوولان شهرستان دراین مورد دقت نظر داشته باشندتا از ایجاد بستر ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین استقرار کارگاه های آلاینده در باغات که هم اکنون نیزکارگاههای درآنها به طور غیر مجاز فعال هستند پیشگیری شود.