ادامه انتقادات مردم از وضعيت مسكن مهر خميني شهر

ارسال در صنعت و عمران

maskan-mehr124 ارديبهشت ماه 1390 / خبرگزاري ها: صبح امروز معاون اول رييس جمهور در مراسم افتتاح پروژه هاي مسکن مهر در شهرستان شهرضا گفت: احمدي‌نژاد با کاهش قيمت مسکن، انفجاري بزرگ را در تاريخ کشور ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، محمدرضا رحيمي با اشاره به اين که استان اصفهان سرمنشأ بسياري از تحولات و توسعه کشورمان بوده است و توانسته در بخش‌هاي مختلفي از جمله صنعت پيشتاز باشد، تصريح کرد: اين استان در احداث مسکن مهر پرچمدار ميدان بوده، به طوري که هم اکنون بهره برداري از22 هزار واحد گواهي بر توانمندي‌هاي اصفهان است. معاون اول رئيس جمهور، اصفهان را يكي از استان‌هاي مناسب و مستعد کار و توليد عنوان کرد و گفت: هم اکنون 165 هزار واحد مسكوني در اصفهان در حال ساخت است که از اين تعداد واحد مورد بهره‌برداري، 13 هزار و 500 واحد مربوط به مسكن مهر و 8 هزار و 500 واحد از محل بنگاه‌هاي زودبازده از مصوبات هيئت دولت نهم است.

 

27 تيرماه 1390 / خبرگزاري ها: بزرگترین افتتاح مسکن مهر کشور بصورت همزمان در فارس با حضور مقامات کشوری صورت می‌گیرد.

مهندس دیهیمی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان فارس که به همراه مشاور وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های مسکن مهر لارستان به سر می برد گفت : 17هزار و 645 واحد مسکن مهر را همزمان به افتتاح و بهره برداری خواهیم رساند. دیهیمی در این باره گفت: این تعداد واحد شامل 2 هزار و 646 واحد مسکونی مهر 99 ساله و 6هزار و 316 واحد مسکن مهر خود مالک در شهرهای بالای 25 هزار نفر ، 6هرزار و 357 واحد مسکن مهر خود مالک در شهرهای زیر 25 هزار نفر است. مدیرکل مسکن و شهرسازی افزود: همچنین 602 واحد مسکن مهر خود مالک در شهر جدید صدرا ، 919 واحد در بافت فرسوده و 805 واحد آن نیز مربوط به اجاره پنج ساله است. دیهیمی درباره شهرهایی که در آنها مسکن مهر افتتاح خواهد شد گفت: مسکن مهر 99 ساله در شهرهای اوز، فراشبند، آباده، فاز 2 نورآباد، قادر آباد و صدرا افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه متذکر شد: مسکن مهر خود مالک نیز در شهرهای مختلف استان از قبیل؛ آباده، اقلید، ستهبان، جهرم، داراب، شیراز فسا، فیروزآباد، کازرون، گراش، لار، نورآباد، مرودشت و نیریز افتتاح خواهد شد. مدیرکل مسکن و شهرسازی همچنین گفت: 919 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده متعلق به شیراز است و همچنین از 805 واحد اجاره پنج ساله نیز حدود 600 واحد آن در شیراز است. دیهیمی افزود: این تعداد واحد افتتاح مربوط به دور دوم افتتاح ها در سال 1390 است و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح دور سوم و چهارم نیز باشیم. دیهیمی در پایان خاطرنشان کرد: تعهد اداره کل مسکن و شهرسازی تا پایان شهریور ماه 1390، 10هزار واحد بوده که با تلاش شبانه روزی توانستیم تقریباً به دو برابر تعهد خود عمل کنیم و همچنان پر تلاش تا افتتاح آخرین واحد مسکن مهر پیش خواهیم رفت.

4 مردادماه 1390 / خبرگزاري ها: 10 هزار و 200 واحد مسکن مهر در استان زنجان بـا حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای رحیمی درمراسم بهره برداری از این واحدها در زنجان، کلید 2 واحد مسکونی را به طور نمادین به مالکان آن تحویل داد.  از 10 هزار و 200 واحد مسکونی 5 هـزار و 200 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 5 هزار واحد دیگر در شهرهای بیشتر از 25 هزار نفر است. برای ساخت این واحدهای مسکونی بـا بیش از 79 هزار متر مـربع زیر بنا در مجموع 3 هزار و 264 میلیارد ریال هزینه شده است. برای ساخت مسکن مهر به شیوه سنتی 20 ، نیمه صنعتی 22 و صنعتی 25 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود. تاکنون در مجموع 13 هزار و 729 خانوار متقاضی مسکن مهر استان زنجان طی 2 مـرحله واگذاری ، صاحب خانه شدند. رئیس مسکن و شهرسازی استان زنجان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته امسال 3 هزار و 500 واحد درهفته دفاع ‌مقدس و 2 هزار و500 واحد هم دهه فجر به متقاضیان در استان زنجان واگذار خواهد شد. امسال با پایان چهار مرحله واگذاری ، 19 هزار و 729 متقاضی مسکن‌مهر در این استان خانه دار می شوند.

باید مستاجر بود و وسایل خانه را به امید خانه دار شدن فروخت و... تا درد مردم را فهمید، گزارش های تلویزیون از قیمت مسکن مهر و زمان آن در شهرهای دیگر را دروغ می خوانند! به مردم حق بدهید کسی را برای حق خواهی غیر از شما ندارند. لطفا پیگیری قاطعانه ای انجام دهید و مسوولین را مجبور به جوابگویی کنید.

چندي پيش، فرصت اقدام به انتشار نامه اي از يك كارشناس مسكن كرد كه در آن، انتقادات فراواني نسبت به روند و وضعيت مسكن مهر خميني شهر صورت گرفته بود. درج اين نامه در فرصت و فرصت آنلاين، بازتابهاي گسترده و غيرقابل پيش بيني داشت بطوريكه هنوز هم، كاربران فرصت آنلاين زير اين نامه كه بايگاني شده است نظر مي گذارند و اين واكنش ها مشخص مي سازد كه لااقل مي توان گفت مسكن مهر خميني شهر دچار اشكالاتي است كه اينگونه صداي اعتراض مردم را بلند كرده است و اين اعتراض ها همچنان ادامه دارد. جمله بالا، اعتراض يكي از شهروندان بود كه از فرصت خواسته تا در اين باره پيگيري كند.

برخي از آخرين نظرات كاربران فرصت آنلاين در روزهاي اخير را بخوانيد:

حاجیان: به خدا شما هم که خبرنگار هستید و آرام و بی صدا نشستید و تا راحت حقوق بگیرید مسئول هستید ... در مسکن مهر اگه آرام باشید و با بی تفاوتی از کنار آن رد بشید. این مردم از بی کسی به شما پناه آوردند وصداشون بلند است. چرا گران ساختند؟ چرا دیر ساختند؟ چرا حال و روز ما را تو ساخت وگران شدن رعایت نکردند؟ شما کار را ول کردید؟ چرا مشکلات مردم را ول کردید و به باغ چسبيديد؟

جعفری: امسال بجای اینکه به خانه خودمون اسباب کشی کنیم که قولش را داده بودند آماده می شد باید تو بنگاهها باز هم دنبال خانه اجاره ای باشیم فقط فرقش با سالهای قبل اینست که دستمون خالیه و پولی را که داشتیم دادیم برا مسکن مهر و باید دنبال یه خونه قدیمی و خرابه و ارزان توکوچه باغهای کوشک و اصغر آباد و آدریان بگردیم تا با پولمون جور در بیاد.

عمادی: چه شد ترسیدید؟ تهیه گزارش از ..... قدرت مسکن و زمین خواری و ..... و دفاع از حق مردم کار هر کسی نیست. بررسی اصفهان چه شد؟ پیگیریهای خود را رها کردید؟ شاید بهتر است مردم بیچاره ای را که برای حل مشکل مسکن مهر خود دل به شما خوش کرده اند را رها کرده و به مسائل باغ و غیره که خطری برای شما ندارد بپردازید.

راجی: خانه ها ساخته شد و ما رفیتم تو خانه. به بازرسهای اصفهان بگویید خودشون را به زحمت نندازند. دیگه نمی خواد بیایید.

وعده سرخرمن: شنبه 8 آبان 1389 خبرگزاری فارس اينطور نوشت: رئیس اتحادیه مسكن مهر شهرستان خمینی‌شهر گفت: در صورت افزایش سقف تسهیلات، یك ‌هزار و 288 خمینی‌شهری تا نیمه نخست سال آینده [1390] خانه‌دار می‌شوند. وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر 23 هزار نفر در خمینی‌شهر متقاضی دریافت مسكن مهر هستند كه یك‌هزار و 288 نفر آنها تا نیمه اول سال آینده خانه‌دار می‌شوند. رئیس اتحادیه مسكن مهر شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: فاز دوم مسكن مهر در منطقه منظریه خمینی‌شهر یك هزار و 50 واحد را شامل می‌شود كه آزادسازی زمین‌های آن با مشكل مواجه است.

و دهها اعتراض مردمي كه روي سايت فرصت آنلاين قابل مشاهده است.

همانگونه كه خوانديد يكي از كاربران هم به برنامه اداره كل تعاون براي بررسي مسكن مهر خميني شهر اشاره كرد؛ وعده اي كه در پي انتشار نامه كارشناس مسكن در فرصت از يكي از مسئولان اداره كل تعاون گرفتيم اما بدان عمل نشد! و ما هم همچنان منتظريم كه ببينيم اداره كل تعاون چه وقت به بازرسي و ارائه گزارش به مردم خميني شهر اقدام خواهد كرد؟

درخواست از نشريه فرصت

اما در روزهاي اخير، يكي ديگر از همشهريان در نامه اي به فرصت، از نشريه خواسته در مورد مسكن مهر خميني شهر گزارشي ويژه تهيه كند. در اين نامه آمده است:

اينجانب م . ي . يكي از اعضاء مسكن مهر هستم كه براي دريافت اين خانه ها تا به حال 13 ميليون تومان پرداخت كرده ام كه از اين 13 ميليون 12 ميليون آن  را وام گرفته ام حال از شما مسئول محترم نشريه فرصت تقاضا دارم كه از مسئولين رده بالاي شهرستان و مسئول مسكن مهر خميني شهر گزارش بگيريد و به اطلاع مردم مي رساند. از هر كدام از مدير عاملان اين شركتهاي مسكن مهر كه سوال مي كنيم جواب حسابي به ما نمي دهند مثلاً تكليف مردم را مشخص نمي كنند كه نقدينگي اعضاء چقدر بايد باشد؟ همان اول گفتند كه 10 الي 12 ميليون نهايت مي خواهيم كه اين منزلها را بطور كامل با تمام تجهيزات در 22 بهمن سال 90 تحويلتان بدهيم. اما حالا به ما مي گويند كه 17 الي 18 ميليون از اعضاء مي خواهيم ضمن آنكه بدون سرويسهاي بهداشتي، بدون پكيج و كابينت آشپزخانه تحويلتان مي دهيم تازه آن هم معلوم نيست كه در چه زماني! يكي مي گويد برج 12 يكي مي گويد 22 بهمن، يكي مي گويد فروردين 91 يكي مي گويد خرداد 91 ، مردم بابت هر يك ميليون توماني كلي دردسر مي كشند تا با وام گرفتن پول جوي كنند. آنوقت اين آقايان مثل آب خوردن حرف از 17 الي 18 ميليون مي زنند آنهم با تمام امكانات تحويل ندهند! از شما مسئول محترم نشريه فرصت تقاضا دارم  اين موضوع را با نماينده محترم مجلس، با فرماندار محترم و مسئولان رده بالاي شهرستان در ميان بگذاريد تا اين آقايان به داد مردم برسند ضمن آنكه قرار بود وام مسكن مهر خميني شهر اضافه شود كه نشده است. خواهشمند است از مسئولان محترم سؤال كرده و يك جواب درست و حسابي به مردم بدهند. منتظر جواب اين نامه و گزارش شما در روزنامه هستيم.

فرصت در اجابت اين درخواست همشهري عزيز، قول تهيه گزارشي ويژه درباره مسكن مهر را در آينده اي نزديك خواهد داد و انشاءالله همانطور كه خواستيد به سراغ مسئولان از جمله نماينده و فرماندار و مسئولان مسكن مهر خواهيم رفت. منتظر باشيد و اميدوار كه مسئولان پاسخ قانع كننده اي خواهند داد.

مسكن مهر خميني شهر درگير حاشيه ها / هيئت مديره جديد پس از يك ماه فعاليت منحل شد

اما پروژه مسكن مهر خميني شهر علاوه بر انتقادات مردمي از روند پيشرفت آن، اخيراً دچار حاشيه هاي تازه اي شده است. به قرار اطلاع، پس از برگزاری انتخابات هیأت مدیره جدید مسکن مهر خمینی شهر در تاریخ 17/3/90 و شروع به کار این هیأت مدیره، در تاریخ 18/4/90 عدم کفایت هیأت مدیره جدید از طرف مجمع عمومی مسکن مهر و اداره تعاون استان و شهرستان ابلاغ شد. در حاليكه علت این اقدام هنوز مشخص نیست یک منبع آگاه به خبرنگار فرصت گفت: هیأت مدیره در بررسی و بازرسی از اسناد و عملکرد مدیر عامل مسکن مهر به نکات مبهمی در خصوص نحوه صرف هزینه ها و مخارج بدون هماهنگی هیأت مدیره سابق برخورد نمودند که این موضوع موجب اعتراض و انتقاد مدیر عامل جدید و تعدادی از تعاونی های مسکن مهر قرار گرفت.

گفتني است با توجه به وضعیت فعلي، در حال حاضر مسکن مهر خمیني شهر بدون هیأت مدیره اداره می شود و طبق شنیده ها مدیر عامل سابق با هماهنگی اداره تعاون استان به صورت موقت تا روشن شدن موضوع و برگزاری انتخابات مجدد هیأت مدیره جدید مشغول به کار است.

از زمان آغاز به فعالیت مسکن مهر خمینی شهر تاکنون، این دومین باری است که هیات مدیره منحل می شود. این هیات مدیره اوایل سال 87 منحل گردیده بود.