تمام توان خود را به كار مي گيرم تا مشكل جاده كمربندي حل شود

ارسال در صنعت و عمران

ostandar2همانگونه كه در شماره اخير فرصت نوشتيم، ظاهراً جلسات متعددي كه از نيمه دوم سال گذشته براي بن بست گشايي از ادامه جاده كمربندي خميني شهر برگزار شده است، به نتيجه نرسيده

چرا كه آنطور كه از اظهارات اخير مسئولان شهرستان هويداست، اداره كل راه و ترابري كه بايد مبلغ مورد درخواست سپاه صاحب الزمان (عج) بابت اين قطعه زمين در اختيار پادگان شهيد مؤذني را پرداخت كند اعلام كرده قيمت تعيين شده از توان مالي اين اداره كل خارج است. به قرار اطلاع، براي اين قطعه زمين كه حدود 19 هكتار است مبلغ يك و نيم ميليارد تومان تعيين گرديده است كه اين اداره كل بايد پرداخت نمايد. با توجه به اعلام اين مبلغ و عدم توان مالي راه و ترابري براي پرداخت آن، ظاهراً قفل جاده از مسر پادگان شهيد مؤذني باز نخواهد شد و لذا تصميم به تغيير مسير گرفته شده است.

 

 

خبر تصميم براي تغيير مسير جاده را نخستين بار برخي مسئولان شهرستان در گفتگو با خبر شبكه 5 سيما دادند. خبرنگار فرصت در اين باره گفتگويي اختصاصي انجام داد با معاون اداره كل راه و ترابري استان اصفهان كه اين مقام مسئول هم اين خبر را تأييد كرد.

اما هفته گذشته (در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان)، در حاشيه مراسم افطاري خبرنگاران كه به دعوت دكتر ذاكر اصفهاني استاندار و در محل استانداري برگزار شده بود، خبرنگار فرصت آنلاين مجال اندكي يافت تا در اين خصوص گفتگوي كوتاهي با استاندار اصفهان انجام دهد.

دكتر ذاكر اصفهاني كه انصافاً در يك سال اخير و بخصوص بعد از سفر به شهرستان خميني شهر، بطور جد پيگير برخي مطالبات و مشكلات شهرستان از جمله همين جاده كمربندي و عوارض آلايندگي و ... بوده است، در اين گفتگو، با اشاره به مشكل ايجاد شده گفت: بخشي از زمين مورد اختلاف در اختيار يكي از نهادهاي نظامي است و در ازاي آزادسازي زمين مزبور، مبلغ زيادي درخواست شده كه پرداخت اين مبلغ از توان اداره كل راه و ترابري استان خارج است. دكتر ذاكر اصفهاني ادامه داد: با توجه به جايگاه مردمي و ارزشي اين نهاد، من قول مي دهدم تمام تلاش خود را براي مذاكره و حل اين مشكل به كار ببندم و با توجه به حساسيت و خطرساز بودن محور جاده كمربندي، در جلسه اي مشترك همه توان خود را بكار مي گيرم تا با نگاه مثبت، اين موضوع حل و فصل شود.