نماينده: عليرغم حجم کم اعتبارات، کارهای بزرگی در شهرستان در حال اجراست

ارسال در صنعت و عمران

nemayandeRAVABET-OMOOIHA--Dاولین همایش مسؤولین روابط عمومی ادارات، سازمانها و ارگانهای دولتی به همت شهرداري و فرمانداري برگزار شد.

 

خميني شهر به 10 رسانه و نشريه نياز دارد

در ابتدای این جلسه شهردار خميني شهر گفت: مسؤولین روابط عمومی باید دو نگاه درون سازمانی و برون سازمانی به مسائل داشته باشند و به دلیل حجم مشغله کاری رؤسا و مدیران ادارات دولتی، وظیفه اطلاع رسانی صحیح در زمینه فعالیت های انجام شده به عهده مسؤولین روابط عمومی های شهرستان است.

پوركاظم ایجاد ارتباط درون سازمانی مدیر با کارکنان و پرسنل هر دستگاه و همچنين ایجاد ارتباط دستگاه و سازمان با مردم و جامعه را از وظايف روابط عمومي ها برشمرد و با بيان اينكه وظیفه مسؤولین روابط عمومی هم یک نوع هنر است و هم علم؛ از خدمات روابط عمومي شهرداري خميني شهر در سالهاي اخير تشكر كرد.

شهردار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نشريه فرصت گفت: در گذشته وسیله اطلاع رسانی در شهر ما وجود ندشت. با توفیق الهی و همکاری شورای شهر اولین نشریه شهرستان شروع به کار نمود. ظاهراً بقیه دوستان هم پیگیر افزایش نشریات شهرستان هستند و ما نیز از این موضوع حمایت می کنیم و معتقديم خمینی شهر 10 نشریه و رسانه مکتوب مختلف نیاز دارد و مردم ما هم نشان داده اند از این گونه فعالیتها حمایت می کنند. وي تصريح كرد: ما فعالیت فرصت را در ابتدا با دو هزار نسخه شروع كرديم و اكنون چندين برابر شده كه نشانگر حمايت و استقبال مردم است.

مهندس پوركاظم با اشاره به ضعف اطلاع رساني در خميني شهر افزود: به طور مثال اقدامات بسیار خوبی در بخش کشاورزی شهرستان شده ولی متأسفانه اطلاع رسانی در این بخش کم بوده است. در دستگاههای دیگر همچون آب، برق و گاز هم شاهد همین ضعف هستیم. اطلاع رسانی در شهرستان کم است که بخشی از آن مربوط به کم بودن تعداد رسانه ها می باشد و لذا ما باید بتوانیم از امکانات رسانه ای برای معرفی جایگاه دستگاهها و خدمات و فعالیتهای آنها به مردم استفاده کنیم.

مهندس پورکاظم از فرماندار خمینی شهر خواست به توسعه و تقویت بخش روابط عمومی توجه ویژه ای داشته باشد و تصریح کرد: آمادگی داریم که میزبان شما در جلسه مشترک شورای اداری با مسؤولین روابط عمومی شهرستان در جلسه بعدی شورای اداری شهرستان باشیم.

 

اهم وظايف روابط عمومي ها

در ادامه اين جلسه، فرماندار خمینی شهر در سخناني با بيان اينكه جایگاه روابط عمومی ها بسیار مهم است تصريح كرد: روابط عمومي ها مي توانند به بهره وری بيشتر و صحت انجام کار و ایجاد انگیزه كمك كنند و کلاً در اداره مطلوب ادارات و مجموعه ها، می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

حقيقي افزود: باید جایگاه قانونی، مسؤولیت و شأن روابط عمومی ها برای مسئولان مشخص باشد. روابط عمومی ابعاد گسترده ای دارد که باید شناخته شود.

فرماندار در ادامه، دفاع از حقوق دستگاه متبوع و دفاع از حقوق کارمندان و مردم و ایجاد ارتباط بین بخشی و نيز بين دستگاه و مردم را از وظايف روابط عمومي ها دانست و افزود: ايفاي نقش روابط عمومي ها نبايد به نصب یک پلاکارد یا آگهی ترحیم و یا برای ایام خاص محدود شود و مسؤولین هم نباید در انتخاب مسؤولین روابط عمومی از افراد ضعیف استفاده کنند بلکه بايد قوی ترین افراد استفاده شوند كه نسبت به وظایف آن دستگاه اشراف كامل داشته باشند.

 

بعضي ها مثل مگس روي نقاط ضعف مي نشينند

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خميني شهر در مجلس هم در اين جلسه ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی خطاب به مسؤولین روابط عمومی گفت: وظیفه روابط عمومی ها وظیفه حساس و سنگینی است. متأسفانه آنچه از شهرمان می شنویم، اخبار مأیوس کننده و نگران کننده و تنش زاست؛ گویا هیچ خدمتی در شهر نمی شود در حاليكه خدمات ناگفته فراواني وجود دارد كه مردم باید از آنها مطلع شوند.

وي سپس به مواردي اشاره كرد و گفت: مثلاً شهر ما شهر خيرين است. چرا نباید این مطالب گفته شود؟ چرا کسب رتبه کشوری دو دانشجوی خميني شهري نباید به مردم اطلاع رسانی شود؟ بعضی ها دوست دارند مثل مگس روی نقاط ضعف بنشینند و آنها را بزرگ کنند و یا میان نقاط ضعف شهرستان ایجاد التهاب کنند.

ابطحي افزود: وظیفه مسؤولین روابط عمومی شهرستان این است که خدمات را گوشزد کنند و بگویند؛ از طریق رسانه، مطبوعات، سایت، سخنرانی و نصب بنر تا مردم خوشحال وامیدوار شوند. مردم دوست دارند بدانند که مسؤولین ما همدل هستند لذا بايد کارهای انجام شده گزارش داده و برجسته شود و البته در کنار کار خود نقاط ضعف را به مسؤولین بگویید.

نماینده مردم در ادامه گفت: عليرغم حجم کم اعتبارات، کارهای بزرگی در شهر در حال اجراست و من شخصاً شاهد این موضوع هستم. کسی به من اعتراض کرد که شما از شورای شهر تشکر کردید و فرصت آن را چاپ کرده است؛ من به عنوان مسؤول شاهد امکانات و اعتبارات شورای شهر و انتظارات و اقدامات انجام شده هستم.

وي تصريح كرد: ما عقد اخوت با کسی نبستیم ولی انصاف و جوانمردی حکم می کند که کارهای انجام شده را بگوئيم. همه ما باید نیمه پر لیوان و نقاط مثبت را باید ببینیم و نه نیمه خالی را.

وی افزود: تعامل مسؤولین روابط عمومی خیلی مهم است و در شهر ما این تعامل کم رنگ است و مسؤولین روابط عمومی می توانند در جلوگیری از اصطکاک های به وجود آمده در برنامه ها نقش مهمي ايفا کنند.

نماينده در ادامه سخنان خود گفت: شما باید صادقانه با مردم صحبت کنید و کمبود را بگویید. در جاهایی اگر ناتوانیم از مردم عذر خواهی بکنیم. مردم صداقت ما را دوست دارند. تملق چیز بدی است. شما همه دیدگاه من را در مورد سید محمد خاتمی -رئیس جمهور دوره اصلاحات- می دانید. ولی از نامه ای که از وی دیدم، خیلی خوشم آمد. نامه ای با الفظ تملق آمیز به وی نوشته شده بود که او در جواب نوشته بود که به نویسنده نامه تذکر دهید. آدم کم کم پفیوز می شود.

وي تصريح كرد: مقابله با تملق گویی خیلی مهم است اما کوتاهی در تعریفی که استحقاق آن وجود دارد، نوعی کینه است.

نماينده خميني شهر در مجلس خطاب به مسئولين روابط عمومي ها تصريح كرد: مردم ما صداقت می خواهند و روابط عمومی تابلوی برخورد با مردم است. شما باید کوتاهی بعضی از پرسنل در جوابگویی به ارباب رجوع را با روی خوش جبران کنید و با توجیه مردم، آنها را راهنمایی کنید و بنده به عنوان خادم مردم دست شما را می بوسم.

ابطحي همچنين در حاشيه سخنراني خود در خصوص فرماندار جديد شهرستان گفت: همانگونه که می دانید قرار بود آقاي حقيقي به عنوان فرماندار اصفهان - با ظرفیت بالای آن- انتخاب شود و برای ایشان گزینه اصفهان مطرح شد ولی تلاش شد ایشان به خمینی شهر يبايند.

 

فرصت خدمات مسئولان را منعكس مي كند

در این مراسم همچنين حمید شهبازی مسؤول روابط عمومی شهرداری خمینی شهر با اشاره به جایگاه روابط عمومی از نگاه مقام معظم رهبری گفت: رسالت ما مسؤولین روابط عمومی رسالتی سنگین است. هر کدام از ما در دستگاه اداري خود، تأمین اهداف نظام را دنبال می کنیم.

وي با اشاره به جنگ نرم دشمن افزود: امروز دشمن در جنگ رسانه ای به تغییر افکار مردم مشغول می باشد و از ابزار رسانه ای خود به عنوان بازويی قدرت مند برای ضربه زدن به نظام ما استفاده کرده و لذا ما مسؤولین و کارشناسان روابط عمومی باید با استفاده از ابزار رسانه در راستای تحقق منافع نظام حرکت کنیم تا حداقل بخشی از توطئه دشمنان را خنثی کنیم. شهبازي با اشاره به ضعف روابط عمومي ها در شهرستان تصريح كرد: امروز ما شاهد ضعف اطلاع رسانی در خدمات اجرا شده هستیم كه امیدواریم با تقویت این بخش شاهد تحولی در بخش اطلاع رسانی خدمات به مردم باشیم و روابط عمومی شهرداری و نشریه فرصت آمادگی لازم را دارند تا تمام خدمات و فعالیت های انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنند.