با تمام توان از احداث دو کشتارگاه صنعتی در خمینی شهر دفاع می کنم

ارسال در بهداشت

در تازه ترین جلسه ای که با موضوع کشتارگاه نقش جهان و همچنین دو کشتارگاهی که مجوز ساخت آن برای بخش خصوصی صادر شده تشکیل شد، فرماندار رضوانی ضمن اشاره به اینکه در سال €Œهاي گذشته به دلايل كاملا معلوم و مشخص تلاش €Œهاي زيادي براي تحت تاثير قرار دادن توليد گوشت خميني €Œشهر انجام شده، تاکید کرد: قاطعانه از جايگاه توليد گوشت، عرضه دام و احداث دو كشتارگاه صنعتي در خميني€Œ شهر دفاع خواهم كرد و با تمام قدرت و توان اجازه ايجاد هيچ€Œگونه مسائل حاشيه €Œاي براي جلوگيري از احداث دو كشتارگاه صنعتي و يا جابجايي مجوزات صادر شده را نمي€Œ دهم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان، وی که همراه با مدیرکل دامپزشکی استان از کشتارگاه نقش جهان و دو کشتارگاه در حال احداث خمینی شهر بازدید می کرد، افزود: تا زمان راه €Œاندازي دو كشتارگاه صنعتي جديد، كشتارگاه نقش €Œجهان به فعاليت خود ادامه مي€Œ دهد و با توجه به وعده€Œ هاي داده شد توسط بخش خصوصي، مالكين كشتارگاه و مصوبه كارگروه مربوطه در شهرستان، در سال آينده شاهد بهره €Œبرداري و راه €Œاندازي دو كشتارگاه صنعتي خواهيم بود.


به گزارش فرصت آنلاین، این اولین بار نیست که یک مسوول ارشد شهرستان اینگونه به موضوع کشتارگاه ورود پیدا می کند، فرماندار حقیقی نیز در شهریور ماه 91 در جلسه ای با دیگر مسوولان شهرستان با اشاره به فعالیت دو مرکز کشتارگاه صنعتی در شهرهای اصفهان و شاهین شهر گفت: ما با فعالیت مراکز جدید در شهرهای دیگر مخالفتی نداریم ولی هدف و سیاست ما حفظ جایگاه شهرستان در تولید گوشت است و اجازه نمی دهیم به علت بعضی از مشکلات بهداشتی و کوتاهی بعضی از متولیان و مسؤولین با رونق یک مرکز جدید در شهرهای دیگر به جایگاه تولید گوشت شهرستان لطمه وارد شود.


گفتنی است موضوع کشتارگاه نقش جهان و احداث دو کشتارگاه جدید در خمینی شهر در چند ساله اخیر به یکی از موضوعات عمده شهرستان تبدیل شده تا آنجا که جلسات مختلفی با محوریت آن تشکیل و حتی یک برنامه رادیویی در اسفند 91 به آن اختصاص یافته است.
مسوول صنایع کشاورزی شهرستان در فرودین ماه امسال از صدور مجوز دو کشتارگاه صنعتی جدید یکی در اصغرآباد و دیگری در پشت کوه لاو خبر داد. به گفته فعالان صنعت دام به بهانه صنعتی نبودن کشتارگاه موجود بیم خارج شدن این صنعت از شهرستان می رود.