حواشی این اتفاق غیرطبیعی است

ارسال در بهداشت

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا: دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولیدات و خدمات حوزه سلامت در خصوص قصور پزشکی که در یکی از بیمارستان€Œهای استان اصفهان اتفاق افتاد، گفت: این را بپذیرید که حواشی این اتفاق غیرطبیعی است. با دریافت گزارش این موضوع، دو تیم بازرسی و نظارت و همچنین معاونت درمان به اصفهان اعزام شدند.


وی ادامه داد: در خصوص این پرونده دیشب اعلام رای شد و جلسه نظام پزشکی و رسیدگی به تخلفات نیز تشکیل شد. در این مورد نباید تابع جو شد. آنچه مربوط به وزارت بهداشت و مسائل مدیریتی بود، انجام شد و طبق آن با رئیس، مدیر بیمارستان، بازرسی و حراست این بیمارستان را توبیخ، به دادگاه تخلفات اداری معرفی و بعد از آن برکنار کردیم.

 

هاشمی افزود: شاید تصور شود که این کار سختگیرانه است، اما بازدارنده خواهد بود. بخش پزشکی آن هم مربوط به سازمان نظام پزشکی و دستگاه€Œهای قضایی است. در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی€Œ کند.

 

هاشمی با اشاره به گستردگی بازتاب این اتفاق گفت: برخی به دنبال التهاب به خصوص در حوزه خدمتگزاران جامعه هستند. مقام معظم رهبری در خصوص جامعه پزشکی فرموده€Œاند که آنها سرمایه اجتماعی و بی€Œنظیر هستند. در اربعین شاهد بودید که همکاران ما در راه خدمت€Œرسانی از بین رفتند. در طول یک ماه گذشته سه نفر از پزشکان ما فوت شدند. بعضی€Œها دارند گروه€Œهای مختلف پزشکی را به چالش می€Œ کشند.

 

هاشمی ادامه داد: تخلف فردی در هر سیستمی امکان پذیر است، مهم واکنش مسئولان است. وزارت بهداشت در همه موضوعاتی که به آن گزارش شده سریع و بدون هیچ چشم پوشی عمل کرده و تلاش می€Œکند کم اشتباه باشد.