افزایش 40 درصدی هزینه های سونوگرافی بیماران را ناراحت کرده است

ارسال در بهداشت

مینا زنی 40ساله است که برای سونوگرافی شکم به یکی از مراکز درمانی سطح شهر مراجعه کرده است . مینا میگوید: واقعا تعجب آور است همه هزینه های درمانی مانند روال هر سال گرانتر شده است ، اما هزینه سونوگرافی واقعا تعجب آور است که جرا افزایش بیش از اندازه ای داشته است. مینا می گوید من فکر می کنم که تا صدر صد این هزینه ها افزایش داشته چرا که برای پرداخت یک سونو گرافی که سال گذشته مثلا سی الی چهل هز ار تومان بود امسال تا پنجاه الی شصت هزار تومان باید بپردازیم.


افزایش 40 در صدی سونو گرافی بیماران را ناراحت کرده است. ریس نظام پزشکی با بیان این خبر در گفتگو با فرصت انلاین میگوید در سال جدید بنابر تصویب افزایش تعرفه های خدمات درمانی که هر سال اتفاق می افتد ده الی پانزده در صد تمامی هزینه ها افزایش پیدا کرده است، اما هزینه سونو گرافی تا 40 درصد افزایش پیدا کرده که همین امر موجب ناراحتی بیماران گشته است. دکتر بنی هاشمی گفت: البته این موضوع خاص خمینی شهر نبوده چرا که مصوبه ها وزارت بهداشت تعیین می کند. وی گفت: افزایش هزینه سونو گرافی موجب ناراحتی بیماران شده و احتمال این که از سوی مسوولین این هزینه ها تعدیل شود وجود دارد. وی خاطر نشان کرد: این افزایش 40 درصدی در هیچ قسمت دیگری مانند آزمایشگاه و فیزیوتراپی و غیره نبوده است. بنی هاشمی گفت: به نظر میرسد دلیل این افزایش قیمت این بوده است که صاحبان مراکز سونو گرافی معتقدند هزینه خرید دستگاه و وسایل آنها بسیار رشد داشته است.


گفتنی است: به نقل از خبر گزاری تسنیم: شهلا میر گلوگاه عضو کمسیون اجتماعی درمان مجلس نیز این افزایش قیمت را تایید می کند و میگوید: این افزایش چند برابری هزینه های درمان موجب سرگردانی بیماران شده زیرا باوجود اینکه در بخش دولتی بیمارستانها فرانشیز را می پردازند، اما عملا امکان سونو گرافی در بیمارستان ها نیست و در نتیجه بیمار باید به بخش خصوصی برود و تعرفه خصوصی بپردازند.