عزم راسخ برای تعطیلی چاه های ذغالی

ارسال در بهداشت

با حضور نمایندگانی از اداره کل محیط زیست استان اصفهان، شهرداری های خمینی شهر، کوشک، اصغرآباد، درچه و ادارات محیط زیست شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد، منابع طبیعی، صنعت و معدن و تجارت و ... جلسه ای با موضوع بررسی معضلات و پیامدهای زیست محیطی ناشی از کوره های ذغال و تخریب منابع طبیعی و جنگل ها و راه کارهای مقابله با آن برگزار شد.
مسؤول بازیافت شهرداری خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: سهم عمده تولید ذغال کشور در شهرستان های خمینی شهر و نجف آباد تولید می گردد و تعداد زیاد چاه های ذغال در این مناطق از منابع ثابت آلاینده محسوب می شوند
حاج ابراهیمی همچنین گفت: تولید ذغال در این دو شهرستان مکانی برای ورودی چوب های قاچاق ناشی از تخریب جنگل های استان های مجاور به وجود آورده که در این زمینه جلسات متعدد شهرستانی و استانی تشکیل شده است.
وی افزود: شهرداری ها به لحاظ حساسیت موضوع با توجه به هماهنگی لازم و از طریق بند 20 ماده 55 شهرداری ها توانسته اند تعداد زیادی از این چاه های ذغال را در سطح شهرستان تعطیل و از ادامه فعالیت باز دارند و در جلسه مذکور از زحمات شهرداری ها در این زمینه قدردانی به عمل آمد. همچنین مقرر گردید نیروی انتظامی در ورودی و خروجی شهرستان ها (به لحاظ جلوگیری از حمل چوب قاچاق) و ... با نظارت خاص اقدام نموده و ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، فرمانداری ها، شهرداری ها نیز در زمینه حفظ عرصه های طبیعی و جنگل ها نیز با جدیت با متخلفین برخورد نمایند.