دستگاه های «سونوگرافی» و «اکوی قلب» به زودی به درمانگاه تامین اجتماعی می آید

ارسال در بهداشت

مدیر درمانی تامین اجتماعی استان در جلسه ای که با حضور نمایندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی خمینی شهر و تنی چند از مسوولان شهرستان تشکیل شد، به بیمه شدگان سازمان مطبوع خود درخمینی شهر مژده داد که دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی قلب به زودی در درمانگاه تامین اجتماعی خمینی شهر استقرار می یابد.


عابدی رییس کانون بازنشستگان شهرستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: از آنجا که طبق استاندارد، یک پلی کلینیک تخصصی با تمام امکانات و تجهیزات، تنها می تواند پاسخگوی 80 هزار نفر باشد، خمینی شهر نیاز به سه پلی کلینیک تخصصی دارد در حالی که اکنون تنها با یک پلی کلینیک و یک درمانگاه عمومی پوشش داده می شود.


رییس کانون بازنشستگان که به همراه چهار تن دیگر از مسوولان کانون به نمایندگی از بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان در این جلسه حضور یافته بودند، افزود: در یک شهرستان 350 هزار نفری که 70 درصد جمعیت شان بیمه شده تامین اجتماعی هستند، تنها 16 پزشک عمومی به صورت گردشی کار می کنند این در حالیست که هر هزار نفر نیاز به یک پزشک عمومی دارند.


بر اساس همین گزارش، صرامی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در جلسه مذکور که روز 12 شهریور به منظور بررسی وضعیت درمانگاه های تامین اجتماعی شهرستان تشکیل شد، با اشاره به نامتناسب بودن تعداد درمانگاه های تامین اجتماعی با جمعیت شهرستان، خواستار راه اندازی یک درمانگاه تامین اجتماعی در شهر درچه شد. درمانگاهی که طبق مصوبات این جلسه باید با همکاری تامین اجتماعی و شبکه بهداشت راه اندازی شود به گونه ای که شبکه بهداشت یکی از ساختمان های پزشکی خود را که غیرفعال یا نیمه فعال است برای تجهیز و تامین نیرو در اختیار تامین اجتماعی بگذارد.


یک شهرستان 350 هزار نفری را تنها یک اورولوژیست پوشش می دهد
عابدی در ادامه با تاکید بر کمبود پزشکان متخصص در خمینی شهر افزود: به عنوان مثال شهرستانی با این جمعیت را تنها یک متخصص اورولوژی آن هم هفته ای یک روز پوشش می دهد. سه متخصص قلبی که در شهر ما مشغول به کار هستند تنها 4 روز در هفته اینجا کار می کنند. دو متخصص ارتوپدی سه روز در هفته در خمینی شهر طبابت می کنند و همچنین از آنجا که چشم پزشک ها برای معاینه زمان بیشتری نسبت به دیگر پزشکان صرف می کنند، چهار چشم پزشکی که چهار روز در هفته پذیرای بیماران هستند، قادر به پوشش دادن همه مراجعان نیستند. وی همچنین بر کمبود پزشک داخلی و دندانپزشک در مراکز تامین اجتماعی خمینی شهر تاکید ورزید. دکتر اعتصام پوراما در جلسه مذکور در پاسخ به درخواست های بیمه شدگان خمینی شهر دررابطه با پزشکان متخصص گفت: در کل استان با کمبود متخصص در تامین اجتماعی مواجه هستیم و فعلا نمی توانیم برای تامین نیروی متخصص در خمینی شهر قولی بدهیم.

 

نمایندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی خمینی شهر در این جلسه به کمبودهای آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی خمینی شهر نیز اشاره کرده و خواستار انجام آزمایشات تخصصی بیشتری نظیر آزمایش تیرویید شدند. دکتر اعتصام پور در پاسخ به این درخواست گفت: در حال حاضر برای حل این مشکل می توانیم نمونه های خون بیماران خمینی شهر برای آزمایش تیرویید را به بیمارستان شهید غرضی انتقال بدهیم و نتایج این آزمایشات را به آزمایشگاه خمینی شهر اعلام نماییم.


اضافه کردن چند خط به 12 خطی که برای نوبت دهی به بیماران اختصاص یافته از دیگر تعهدات اعتصام پور به بیمه شدگان خمینی شهر در این جلسه بود.
گفتنی است در این جلسه که با حضور نمایندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان، رضوانی فرماندار، صرامی نماینده مجلس، دکتر اعتصام پورمدیریت درمان تامین اجتماعی استان، دکتر ناقوسی ریاست بیمارستان شهید غرضی، دکتر مهاجر معاونت درمان تامین اجتماعی شهرستان و...تشکیل شد، به جز نمایندگان بیمه شدگان، فرماندار و نماینده مجلس نیز بر کمبودهای دو درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان تاکید کردند.