20 درصد از تماس هایی که روزانه با فوریت های پزشکی 115 برقرار می شود، مزاحمت است

ارسال در بهداشت

20 در صد از تماس هایی که در هر 24 ساعت با فوریت های پزشکی 115 برقرار می شود جنبه مزاحمت دارد. کارشناس اورژانس شهرستان با بیان این خبر در گفتگو با فرصت آنلاین افزود: متاسفانه از این مزاحمت ها 14 درصد عمدی و آگاهانه است که منجر به این می شود که در هر 24 ساعت یک بار آمبولانس بیهوده به خیابان بیاید. رنجبر گفت: این در حالی است که خمینی شهر تنها 4 آمبولانس درون شهری دارد و وقتی بی جهت آمبولانس به خیابان می آید در واقع خدمات رسانی اورژانس به مشکل بر می خورد در حالی که در بخش اورژانس ثانیه ها حائز اهمیت هستند چرا که در این شرایط تا آمبولانس بخواهد به اورژانس برگردد زمان زیادی تلف می شود. وی برخی دیگر از عواقب این مزاحمت ها را اشغال خط اورژانس و گرفتاری کارکنان این بخش برشمرد. این کارشناس پرستاری گفت: متاسفانه در این شرایط وقتی با تماس گیرنده ارتباط برقرار می کنیم تلفنش خاموش است. وی درباره تماس های اشتباه و از روی ناآگاهی به اورژانس، گفت: برخی از این مزاحمت ها به گونه ای است که در یک ساعت ده بار به 115 تماس گرفته شده و بعد از پیگیری ها مشخص شده که مزاحم از اختلالات روانی رنج می برد. رنجبر تاکید کرد: اورژانس شماره ها را پیگیری و درصورت نیاز به مراجع قضایی معرفی می کند. و ی همچنین راجع به 6درصد دیگر از مزاحمین گفت: این 6 درصد افرادی هستند که برای مثال به خط داخلی یک اداره که 115 بوده تماس گرفته اند و تماس آنها جنبه مزاحمت ندارد.