معاون استاندار اصفهان: پایگاه انتقال خون خمینی شهر تجهیز خواهد شد

ارسال در بهداشت

'حسین سیستانی' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به شمار زیاد داوطلبان اهدای خون در خمینی شهر در ایام محرم بخصوص تاسوعا و عاشورا افزود: پایگاه دائمی انتقال خون در خمینی شهر که توسط یکی از خیرین این شهرستان درحال ساخت است، پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این پایگاه انتقال خون سال آینده راه اندازی و در ایام محرم به مردم خیر خمینی شهر برای اهدای خون سرویس دهی کند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان با اشاره به حجم زیاد اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در خمینی شهر تاکید کرد: راه اندازی پایگاه دائمی انتقال خون با امکانات و تجهیزات کامل از ضروریات این شهرستان است.

 

وی با بیان اینکه استانداری اصفهان آماده هرگونه همکاری با ستاد اهدای خون خمینی شهر است، گفت: ستاد مردمی اهدای خون خمینی شهر به عنوان الگو در طرح اهدای خون در سطح استان و کشور مطرح است.

 

سیستانی با اشاره به پیشگام بودن مردم خمینی شهر در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گفت: بیش از دو دهه است که ستاد مردمی اهدای خون شهرستان خمینی شهر با هدف مقابله و کاهش بعضی از انحرافات و بدعت ها در عزاداری سالار شهیدان بخصوص در روز عاشورا راه اندازی شده که در این راستا تاکنون نقش مهمی ایفا کرده است.

 

سیستانی با بیان اینکه اهدای خون عزاداران حسینی در ایام محرم به برآورده شدن نیاز بیماران و متقاضیان خون در استان و کشور کمک می کند، افزود: حرکت مردمی اهدای خون در خمینی شهر با بهترین کیفیت و امکانات و تجهیزات سالهاست در مجموعه خیریه و درمانی حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان در حال اجراست.

 

وی با اشاره به اینکه اهدا کنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشوار برای اهدای خون خود به نیازمندان، ساعت ها در صف های طولانی انتظار می کشند، گفت: خیرین و مسوولین شهرستان خمینی شهر در سال های اخیر کمک و حمایت های خوبی را از این حرکت خداپسندانه و انساندوستانه داشته اند.

 

براساس اعلام مدیر کل انتقال خون استان اصفهان، مردم شهرستان خمینی شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو هزار و 352 واحد خون اهدا کردند.

 

' محمد مهدی حریری' روز چهارشنبه به ایرنا گفت: عزاداران شهرهای خمینی شهر، توابع کوشک و قهدریجان با مراجعه به هشت اکیپ سیار برای نیازمندان خون اهدا کردند.

 

وی اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر داوطلب به واحدهای اهدای خون مراجعه کردند که دو هزار و 352 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

به گفته وی، میزان اهدای خون عزاداران، امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 100 واحد افزایش یافت.