زمان و مکان اهدای خون در ایام محرم اعلام شد

ارسال در بهداشت

 به گزارش فرصت آنلاین، این سنت حسنه که سال هاست در شهرستان جاری است، به مناسبت ایام محرم با شور و شوق حسینی همراه شده و خیل عظیم عزاداران حسینی را به مراکز اهدای خون می کشاند.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین مدیر اهدا کنندگان خون استان در گفت ‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پایگاه‌های خون‌گیری از تمام شهرستان‌های استان در خمینی‌شهر مستقر و در روزهای متفاوتی اقدام به خون‌گیری از داوطلبان می‌ شود.
سید حسن طبیب‌پور با اشاره به اینکه 97 درصد از اهدا‌کنندگان خون را آقایان و سه درصد از اهدا‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: این موضوع در حالی است که بانوان 50 درصد از فرآورده‌های خونی را استفاده می‌کنند.


IMG 3384

طبیب‌پور خاطر نشان کرد: به منظور فرهنگ‌سازی در بانوان برای اهدای خون، یک پایگاه اختصاصی در روز جمعه 9 آبان در خیریه ولی‌عصر (عج) خمینی‌شهر آماده خون‌گیری از بانوان خواهد بود.
مدیر اهدا‌کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به باور غلط بانوان ایرانی مبنی بر کم‌خون بودن گفت: به منظور تشخیص کم‌خونی در بانوان به صورت رایگان تست هموگلوبین انجام شده و در صورت ابتلای بانوان به بیماری کم‌خونی 30 عدد قرص آهن رایگان به این بانوان اهدا می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام مراکز انتقال خون در شهرستان‌های خود نیز فعال هستند، افزود: مردم پیش از مراجعه به این مراکز برای اهدای خون با دفاتر انتقال خون تماس گرفته و با هماهنگی به این مراکز مراجعه کنند.
بر اساس اطلاع رسانی رضایی مسوول ستاد هماهنگی اهدای خون در خمینی شهر امسال خونگیری از داوطلبان طبق برنامه زیر انجام می گیرد:

جمعه 9آبان مطابق با 6 محرم:
1- درمانگاه تخصصی حضرت ولی عصر(عج) واقع در بلوار آیت الله جبل العاملی (ویژه خواهران)


2- مرکز بهداشتی درمانی شهید موسوی اندآن خیابان شهید مدرس (ویژه برادران)


3- مرکز بهداشتی درمانی آدریان انتهای خیابان سلمان فارسی (ویژه برادران)


دوشنبه 12آبان روز تاسوعا:
1- درمانگاه تخصصی حضرت ولی عصر (عج)


2- درمانگاه تامین اجتماعی واقع در خیابان شهید صدوقی


3- مرکز بهداشتی درمانی کوشک


سه شنبه 13 آبان روز عاشورا
1-مرکز تحقیقاتی حضرت رسول اکرم(ص) خیابان 17 شهریور


جمعه 28 آذر
مرکز درمانی بهداشتی جوی آباد


گفتنی است داوطلبان باید از ساعت 8 صبح الی 3 بعداظهر با در دست داشتن کارت ملی به مراکز مذکور مراجعه نمایند.