تولد نوزاد در منزل و شرایط وخیم مادر

ارسال در بهداشت

orjans_3716زنی 27 ساله که نوزاد خود را در منزل به دنیا آورده بود و در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برد با کمک تکنسینهای فوریتهای پزشکی شهرستان خمینی‌شهر از خطرات احتمالی نجات یافت.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان، ساعت 22 روز پنج شنبه در تماسی با اتاق فرمان فوریتهای پزشکی شهرستان خمینی‌شهر اعلام شد که زنی 27 ساله درمنزلی واقع در خیابان امیرکبیر این شهرستان در حال زایمان است و شرایط خوبی ندارد.

بلافاصله پس از اعلام این گزارش یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حاضر شد؛ اما در آن زمان نوزاد به‌طور کامل به دنیا آمده و مادرِ زن باردار پس از بستن ناف با تکه‌ای نخ، آنرا با استفاده از قیچی بریده بود.

بر اساس این گزارش زن 27 ساله که دومین بارداری و زایمان خود را پشت سر گذاشته بود، زمانی که از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به منزل بازگشت با وجودیکه درد زایمان نداشت، به صورت ناگهانی و غافلگیرانه نوزادش را در منزل به دنیا آورد اما به دلیل خونریزی بسیار شدید دچار فشار پایین، ضعف، بی‌حالی و سرگیجه شده و

درشرایط بسیار بدی به سر می‌برد لذا تکنسینهای فوریتهای پزشکی حاضر در محل سریعا جهت حمایت نوزاد و رسیدگی به وضعیت مادراقدام کردند و سپس آنها را جهت انجام اقدامات درمانی تکمیلی با شرایطی مناسب به زایشگاه بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر منتقل کردند.

شایان ذکر است آقایان عباسعلی سلطانی و عمادالدین مطیعی تکنسینهای شرکت کننده در این عملیات فوریتهای پزشکی بودند.

گفتنی است این زن 27 ساله‌‌ که از تبعه‌ی افغان است یک فرزند پسر 5 ساله دارد و اکنون در زایمان دوم خود نوزادی دختر را به دنیا آورد