گلايه هاي روزافزون مردم از بيمارستان شهيد اشرفي و پاسخ قابل تأمل مدير شبكه بهداشت خميني شهر

ارسال در بهداشت

 

takhtاز وضعيت بيمارستان شهيد اشرفي و نحوه ارائه خدمات درماني در آن گلايه هاي بسياري به فرصت ارسال مي شود كه برخي موارد آنها درج شده است.

به دنبال افزايش اين گلايه ها، با شبكه بهداشت تماس گرفتيم و درخواست گفتگو كرديم هم در مورد اين بيمارستان و هم در مورد وضعيت شبكه بهداشت خميني شهر. ابتدا ما را به دريافت مجوز از حراست دانشگاه علوم پزشكي اصفهان احاله دادند و لذا نامه نگاري نموديم كه پاسخي داده نشد. ناچاراً بار ديگر با شخص مديريت شبكه بهداشت شهرستان خانم دكتر مسعودمحمدي تماس گرفته و درخواست وقت براي گفتگو و مصاحبه در مورد وضعيت بهداشتي شهرستان و نيز بيمارستان اشرفي نموديم. البته توضيح داديم كه در اين مصاحبه هم مديريت شبكه بهداشت مي تواند گزارشي از عملكرد و خدمات غيرقابل انكار خود ارائه نمايد و نيز به بيان تنگناها و مشكلات بپردازد و از آن سو نيز، مواردي را كه مردم مطرح مي كنند فرصت طرح خواهد نمود تا مردم شنواي توجيهات، دلايل و نظرات خانم دكتر مسعودمحمدي باشند و فرصت نيز تعهد دارد كه همه آنچه مسئولان محترم در تبيين عملكرد خويش بيان مي دارند بدون كم و كاست درج نمايد اگر چه اين يك روال مطبوعاتي درست و حرفه اي نيست. اما عليرغم تلاش ما براي تبيين اثرات مثبت پاسخ گويي مديريت شبكه بهداشت به سئوالات و درخواست هاي مردم، متأسفانه چنين پاسخ دادند كه ما موظف نيستيم به شما پاسخ دهيم و در دفتر شما شرايط سياسي حاكم است و مردمي كه به شما (فرصت) مراجعه مي كنند و گلايه و شكايت دارند را به دفتر من ارجاع دهيد.

 

به نظر مي رسد دوران اين نحوه برخورد با يك رسانه آنهم در عصر ارتباطات گذشته است و مسئولان محترم شهرستان بايد بدانند كه پاسخگوي عملكرد زيرمجموعه خود هستند. رئيس سازمان بازرسي كل كشور هفته گذشته در مجمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم درباره نقش مهم رسانه ها گفت: برخی اوقات مکاتبات ما با دیگر دستگاهها تاثیری ندارد اما درج بعضی مسائل در روزنامه ها موجب می شود که مسئولان به سرعت درصدد پاسخگویی برآیند که در این زمینه باید گفت مقوله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک حوزه تاثیرگذار نظارتی مطرح بوده و بیان برخی مسائل در فضای باز تاثیر بسزایی در حل مشکلات دارد. فرصت هم از همين منظر به مطالبه گري از مسئولان محترم در خصوص حقوق حقه مردم شريف شهرستان پرداخته است و در اين مسير با هيچ عزيزي تعارف ندارد.

سئوال اين است كه وقتي با درخواست همراه با احترام يك رسانه براي پاسخ به انتقادات مردم اين گونه مواجهه اي صورت مي گيرد با درخواست يك شهروند مراجعه كننده كه مثلاً از فلان مسئله بيمارستان اشرفي گلايه مي كند چگونه مواجهه خواهند كرد؟

متأسفانه ربط دادن هر انتقاد و سئوالي از مسئولان به مسائل سياسي و خودداري از پاسخ، به رويه ناميموني در شهرستان تبديل گرديده و بهانه اي شده است براي توجيه كم كاري ها و ناتواني هاي مديريتي اما فرصت نمي تواند فرياد اعتراض مردمي را كه تنها درخواست شان رفع مشكلات آنهاست ناشنيده بگيرد.

از اين رو، نامه ذيل را كه در هفته گذشته و باز هم در اعتراض به عملكرد بيمارستان شهيد اشرفي به دفتر فرصت ارسال شده است درج مي نمائيم اگرچه به هيچ وجه نسبت به صحت و سقم محتواي آن قضاوت نمي كنيم و آماده شنيدن پاسخ مدير شبكه بهداشت مي مانيم.

با سلام خدمت مدیریت شبکه بهداشت و درمان خمینی شهر

گفتم دردم را به که گویم عقل گفت با پدرت، گفتم پدر ندارم او گفت با مادرت سنگ صبور فرزند، گفتم مادرم نمی شنود گفت با مردم شهرت که به درد تو گرفتار نشوند، گفتم آخر چطور؟ گفت با زبان شهرت روزنامه فرصت، گفتم چه خوب.

سه شنبه شب مورخه 6/7/90 ساعت 21 فرزندم در میدان استادیوم با یک وانت پیکان تصادف می کند. همشهری های محترم با  اورژانس تماس گرفتند و ماشین  اورژانس در اسرع وقت آمد و او را به بیمارستان شهرمان اعزام کرد؛ همان بیمارستاني که گاز استریل را در بدن بیمار جراحی شده جا گذاشته است! دکتر کشیک پای فرزندم را بخیه و به علت شکستگی، قوزک پای راست او را آتل بندی می کند و می گوید دکتر کشیک ارتوپد نداریم و باید بروی و یکشنبه 10/7/90 مراجعه نمایید و او را  مرخص می نمایند. فردا صبح عکس پای او را به قسمت پذیرش درمانگاه بیمارستان بردم ولی خانمی که اخلاق خوبی هم نداشت گفت همان پزشک اورژانس باید ویزیت کند و از پذیرش بیمار خودداری کرد. بیمار را به بیمارستان کاشانی اصفهان بردم و بعد از 3 ساعت معطلی از پذیرش بیمار خودداری نمودند و گفتند او بیمار بیمارستان اشرفی می باشد و دکترهای اورژانس و درمانگاه کاشانی [گفتند] همه این مشکلات به خاطر بیمارستان اشرفی است که برای ما ایجاد کرده است و ما دیگر از پذیرش بیماران بیمارستان اشرفی معذوریم.

مردم شهرستان خمینی شهر می خواهند بدانند چرا تنها بیمارستان خمینی شهر با مردم شهرش این طور برخورد می کند؟ آیا مسؤولی نیست که با این بی سامانی ها برخورد کند؟ من شکایت خودد را تا آخر پیگیری می کنم تا به  نتیجه برسم.

سيد حسين موسوي پدر بیمار سید مهدی موسوی