بالغ بر سی هزار نفر از جمعیت شهرستان سالمند هستند

ارسال در بهداشت

بالغ بر سی هزار سالمند در شهرستان خمینی شهر زندگی می کنند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس قاعده ای کلی معمولا بین 7 تا 10 درصد از جمعیت هر منطقه را سالمندان تشکیل می دهند. ترابی تعداد سالمندانی را که به دلیل ناتوانی های اقتصادی یا فرهنگی- اجتماعی تحت پوشش بهزیستی درآمده اند 400 نفر اعلام کرد و گفت: بهزیستی به صد نفر از این افراد خدمات ویژه پزشکی و پرستاری ارائه می دهد. وی اعزام پرستار به منازل این افراد و همچنین اعزام گروه پزشکی به صورت ماهانه برای ارائه خدمات درمانی به آنها را از جمله این خدمات ویژه عنوان کرد.

رئیس اداره بهزیستی در پاسخ سوال خبرنگار ما، تعداد مراکز نگهداری از سالمندان در شهرستان را سه مرکز خصوصی به نام های مهد اولیا، احسان و طلیعه مهر اعلام کرد و افزود: ظرفیت هر کدام از این مراکز که تحت نظارت بهزیستی فعالیت کرده و از یارانه دولتی استفاده می کنند، 50 نفر است.

ترابی در ادامه به دو مرکز در حال ساخت ویژه نگهداری از سالمندان اشاره کرد و گفت: مرکز سالمندان محمودیه با سه بلوک هفت طبقه در 167 واحد مسکونی 50 متری به زودی آماه نگهداری از زوج های سالمند می شود. وی میزان پیشرفت فیزیکی این ساختمان را بالغ بر 80 درصد اعلام کرد.

ترابی همچنین از سرای سالمندان فرزانگان به عنوان دیگر مرکز خیّرسازی نام برد که با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در آینده پذیرای سالمند با ارایه خدمات گوناگون درمانی، تفریحی، آموزشی و... خواهد بود.