دام و طیور خمینی شهر در سلامت کامل هستند

ارسال در بهداشت

خمینی شهر در حال حاضر از نظر سلامت دام و طیور در وضعیت مطلوبی به سر می برد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دکتر جهانبخش رییس اداره دامپزشکی شهرستان که در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی سخن می گفت، ضمن اعلام این خبر افزود: واکسیناسیون تب برفکی در حال انجام است و نزدیک یک سال است که گزارشی از تب برفکی نداشته ایم.
یکی از مسئولان اداره جهاد کشاورزی نیز در ادامه با اشاره به آموزش های بسیاری که در قالب کلاس و همچنین تذکرات مکتوب در زمینه آنفلونزای پرندگان و تب کریمه کنگو به مرغداران و دامداران ارائه شده است از آموزش های چهره به چهره نیز در مناطق پرخطر خبر داد.
دکتر امیری با بیان اینکه 40درصد از دام شهرستان در اصغرآباد تمرکز دارد، افزود: با کمک اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان چند کلاس آموزشی برای دامداران این شهر برگزار کرده و هزار برگ آموزش مکتوب نیز میانشان توزیع کردیم.


زنگ خطر "وبا" در لنجان به صدا درآمد
در ادامه مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان به توصیف وضعیت شهرستان در زمینه بیماری های منتقله از آب و غذا پرداخت و گفت: پس از چند سال، اخیرا یک مورد وبا در لنجان گزارش شده است که زنگ خطری برای ما به شمار می رود. ابراهیمی با ابراز خشنودی از اینکه آب مصرفی در همه نقاط شهرستان آب لوله کشی است، گفت: اخیرا در پارک های شهرستان آب آشامیدنی از غیر آشامیدنی تفکیک نمی شود و از شهرداری ها تقاضا دارم با نصب تابلوی راهنما شهروندان را از غیر شامیدنی بودن آب مطلع کنند.
وی همچنین از امورآبفای شهرستان و همچنین واحد بهداشت محیط خواست کلرسنجی آب را روزانه انجام دهند و همچنین از ورود فاضلاب به زمین های کشاورزی پیشگیری نمایند. درخواست از اتاق اصناف شهرستان برای همکاری در برگزاری کلاس آموزشی مجدد برای صنوف مرتبط با سبزیجات و صیفی جات از دیگر خواسته های این مسئول از دیگر دستگاه ها بود.


حجاج پس از بازگشت در فرودگاه معاینه شوند
مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت همچنین پیشنهاد کرد با توجه به بیماری هایی که در عربستان متداول است و امکان ابتلای حجاج ایرانی به آنها وجود دارد، علاوه بر جلسات بهداشتی که مسئولان حج و زیارت شهرستان برای عازمان مکه مکرمه می گذارند، شبکه بهداشت نیز اقدام به برگزاری جلسات ویژه ای برای آنها نماید. ابراهیمی تاکید کرد: علیرغم اینکه حجاج پیش از رفتن واکسن دریافت می کنند اما مطلوب است که هنگام بازگشت در فرودگاه قرنطینه و معاینه شوند و پس از حصول اطمینان از سلامت راهی منازل خود گردند.
در ادامه سرپرست فرمانداری به عنوان رئیس جلسه از پیشنهاد مسئول واحد مبارزه با بیماری ها در ارتباط با حجاج استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد را به صورت مکتوب به حج و زیارت استان ارائه می کنیم تا برای حجاج سراسر استان به اجرا درآورند.
راعی در ادامه خواستار برگزاری نشست اداره جهاد کشاورزی با مسئولان مرغداری های غیرمجاز و تعیین تکلیف آنها در رابطه با کسب پروانه و یا تغییر کاربری مرغداری شد و آن را از جمله مصوبات این جلسه خواند.


شهرداری ها در فرهنگ سازی عدم استعمال دخانیات کمک کنند
وی همچنین ضمن تشکر از شهرداری درچه به خاطر همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نصب بنرهایی در رابطه با مضرات مصرف دخانیات خصوصا قلیان از همه شهرداری ها خواست تا به نصب تابلوهای اخطار ممنوعیت استعمال قلیان در اماکن عمومی از جمله پارک ها اقدام کنند.
گفتنی است در بخشی از این جلسه خانم دکتر رضاییان زاده معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان به ارائه اطلاعات جامعی از تاریخچه کشف مواد دخانی در دنیا، ورود این مواد به ایران، مضرات استعمال و همچنین اقدامات شبکه بهداشت در حوزه مبارزه با استعمال دخانیات پرداخت.