مرکز دیالیز خمینی شهر توسعه می یابد

ارسال در بهداشت

انجمن خیریه بقیت اله الاعظم خمینی شهر (ویژه حمایت از بیماران خاص) در آستانه هفته سلامت و برگزاری همایش یک هفته ای برای بیماران تحت پوشش خود، اقدام به برگزاری یک نشست خبری کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مدیرعامل این خیریه در جمع خبرنگاران از برگزاری 6 روز جشن تحت عنوان «جشن سلامت» خبر داد و گفت: به منظور روحیه بخشی به بیماران و مددجویان تحت پوشش خیریه و خانواده هایشان از 6 تا 13 اردیبهشت همه روزه اقدام به برگزاری یک جنگ شادی با حضور هنرمندان در سالن سینما فرهنگ می نماییم.
عصیانی در اینباره توضیح داد: در این ایام روزانه دو برنامه شاد برای مددجویان و خانواده هایشان با مدیریت محمدجواد قدیری (عموخندون) ترتیب داده ایم که هیچ هزینه ای بابت آن نکرده ایم و تمامی هنرمندانی که برای اجرای این برنامه ها اعلام آمادگی کرده اند به صورت افتخاری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی افزود: در حاشیه این جشن ها غرفه هایی برگزار می کنیم تا در زمینه آگاهی بخشی به مخاطبان نیز گامی برداشته باشیم.
مدیرعامل خیریه بقیت اله مبارزه با افسردگی، ترویج فرهنگ خودمراقبتی و همچنین فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو را از جمله اهداف خیریه بقیت اله (عج) عنوان کرد و افزود: با پیگیری های بسیار موفق شدیم به آماری نسبی از تعداد اهداکنندگان عضو در شهرستان دست یابیم.


بنیاد اهدای عضو تاسیس خواهیم کرد
عصیانی گفت: تا کنون 28 خانواده خمینی شهری شناسایی کرده ایم که توفیق یافته اند در بدترین شرایط بهترین تصمیم را بگیرند و اعضای بدن عزیزانشان را به نیازمندان اهدا کنند.
وی از برگزاری جلسه ای در چند روز اخیر با حضور این 28 خانواده در خیریه بقیت اله خبر داد و گفت: تاسیس یک بنیاد اهدای عضو از جمله برنامه های آینده خیریه است.
عصیانی در پاسخ سوال خبرنگار روزنامه نسل فردا تعداد پزشکانی را که با این خیریه همکاری می کنند 11 نفر عنوان کرد که 3 نفر از آنها متخصص هستند. مدیرعامل خیریه با تاکید بر اینکه 18 روان شناس و مشاور هم با این خیریه همکاری دارند از افتخاری کار کردن همه پزشکان و کارشناسان مذکور خبر داد.


مدیرعامل خیریه بقیت اله همچنین در پاسخ سوال دیگر این خبرنگار در رابطه با اینکه خیریه های مشابه با خیریه بقیت اله در استان کدام ها هستند، از خیریه حضرت ابوالفضل اصفهان و خیریه قمر بنی هاشم نجف آباد در این رابطه نام برد و گفت: با احتساب خیریه بقیت اله خمینی شهر تعداد این خیریه ها در استان به 3 تا می رسد که خیریه بقیت اله (عج) خمینی شهر در سال 1395 خیریه برتر کشور در حوزه حمایت از بیماران دیالیزی و بیماران خاص شناخته شد.


پرونده متقاضی دریافت خدمات از خیریه یک روزه تشکیل می شود
عصیانی در پاسخ سوال خبرنگار روزنامه جام جم مبنی بر چگونگی پذیرش مددجویان گفت: از هنگامی که مددجو برای دریافت خدمات به خیریه مراجعه می کند فقط یک روز طول می کشد تا پرونده اش تشکیل شده و خدمات رسانی آغاز گردد.


مدیرعامل پرسابقه ترین سازمان مردم نهاد حوزه سلامت خمینی شهر دراینباره افزود: مدارک مورد نیاز پزشکی که ارائه می شود پزشکان ما بلافاصله بررسی کرده و در صورت احراز صحت گفته های متقاضی، پرونده اش کدگذاری شده و بر اساس میزان نیازش مورد حمایت قرار می گیرد.


به زودی بخش تحقیقات و پژوهش راه اندازی می شود
مختاری یکی دیگر از مسئولان این خیریه ادامه داد: 90 درصد از مراجعان به این خیریه نیاز مالی دارند که البته با کمک تیم تحقیقاتی از نظر میزان نیازشان سطح بندی شده و در فهرست مددجویان قرار می گیرند و آنها نیز که نیاز مالی ندارند گذشته از آنکه تحت حمایت معنوی خیریه قرار می گیرند بعضا خود به جمع حامیان مالی خیریه می پیوندند.
وی با تاکید بر اینکه خیریه در طول سال های خدمتش در حوزه های درمان، پیشگیری و طب تسکینی فعالیت داشته است، گفت: درآینده بخش تحقیقات و پژوهش را نیز به دیگر بخش ها اضافه خواهیم کرد.
مختاری در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران راجع به مشکلاتی که به عنوان یک سازمان مردم نهاد با آن روبرو هستند، گفت: به طور کلی بگویم که اهداف خیریه ها و سازمان های مردم نهاد با ادارات دولتی متفاوت است. خدمات خیریه ها معمولا بدون کاغذ بازی ارائه می شود و ما به عنوان یک خیریه ضمن تشکر از همکاری مسئولان از آنها تقاضا داریم با کم کردن روندهای اداری ارائه خدمات به مددجویان را تسهیل کنند.


غربالگری سرطان در خمینی شهر اجرا می شود
در ادامه عصیانی در پاسخ سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر برنامه های خیریه در سال 96 گفت: برای این سال دو برنامه عمده در نظر گرفته ایم یکی توسعه مرکز دیالیز و دیگری انجام غربالگری بیماری سرطان برای کل شهرستان.
وی در این رابطه اضافه کرد: برنامه غربالگری سرطان یک طرح کشوری است که قرار است ابتدا به صورت آموزشی در شهرستان های خمینی شهر، اصفهان و کاشان به اجرا دربیاید که خیریه بقیت اله مجری آن در خمینی شهر خواهد بود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با حضور در این نشست خبری ضمن تشکر از انجمن خیریه بقیت اله الاعظم (عج) که اجرای غالب برنامه های هفته سلامت شهرستان را به عهده گرفته است، گفت: معمولا برنامه های مربوط به این هفته حالتی کلیشه ای داشت اما امسال با ابتکار این خیریه برنامه ها رویکردی جدید پیدا کرد. دکتر باقری افزود: شبکه بهداشت نیز ضمن ارائه محتوا به دست اندرکاران اجرای جشن سلامت، تا آنجا که در توانش بوده خیریه را برای اجرای این برنامه مورد مالی حمایت قرار داده است.


مرکز سلامت جامع برای اتباع غیر ایرانی افتتاح می شود
وی در این نشست خبری از افتتاح مرکز جامع سلامت ویژه اتباع غیرایرانی و یک آزمایشگاه در جوی آباد جدید در هفته سلامت خبر داد. آغاز به کار بیمارستان منظریه تا پیش از پایان دولت یازدهم از دیگر خبرهایی بود که وی خبرنگاران را در جریان آن گذاشت و گفت: در حال حاضر بخش دیالیز بیمارستان ساعی که توسط خیریه بقیت اله راه اندازی شده و اداره می شود 16 تخت و دستگاه دیالیز دارد که در 3 شیفت کاری به بیماران نیازمند شهرستان خدمات رسانی می کند. از طرف دیگر بخش دیالیز بیمارستان منظریه تنها ظرفیت 13 تخت دارد و انتقال بخش دیالیز بیمارستان ساعی به بیمارستان منظریه بیماران دیالیزی را دچار مشکل می کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان خمینی شهر افزود: از آنجا که بخش دیالیز بیمارستان ساعی نیز فرسوده شده است با راه اندازی بیمارستان منظریه دستگاه ها و تخت های دیالیز به بخش سی سی یو و پست سی سی یو بیمارستان ساعی منتقل شده و دستگاه ها به 30 الی 35 عدد افزایش می یابد. باقری افزود: تامین این دستگاه ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خیریه بقیت اله الاعظم خواهد بود.