بیماری آنفلوانزای مرغی در استان مهار شد

ارسال در بهداشت

شهرستان€Œهای نجف€Œآباد، تیران و کرون، خمینی€Œشهر و فلاورجان در حال حاضر با ممنوعیت جوجه€Œریزی مواجه بوده ولی سایر شهرستان€Œها تا پایان فروردین€Œماه می€Œتوانند جوجه€Œریزی داشته باشند.
به گزارش صاحب نیوز؛معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام این خبر در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم€Œمرغ، گفت: بیماری آنفولانزا پرندگان حدود 60 کشور دنیا را با خود درگیر کرده که ایران نیز یکی از این کشورها بود.
امیرحسین افیونی اضافه کرد: با توجه به تراکم بالا و آمار بالای پرورش طیور در اصفهان، تصمیم بر آن شده که از ابتدای اسفندماه جوجه€Œریزی در سطح استان متوقف شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت€Œهای بالا و ذخایر مناسبی که در استان وجود داشت، هیچ€Œگونه مشکلی به وجود نیامده و مرغ و تخم€Œمرغ به میزان کافی وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بابیان اینکه از حدود 20 روز پیش تاکنون بیماری آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است، اضافه کرد: درصورت عدم مشاهده این بیماری تا چندروز آینده در سطح استان، مقدمات جوجه€Œریزی در استان فراهم شده و ماهانه تا سقف 10 میلیون قطعه می€Œتوان جوجه€Œریزی داشت.
افیونی با بیان اینکه از شنبه هفته آینده مرغ زنده از استان€Œهای یزد و فارس وارد استان می€Œشود، اظهار کرد: با واردات مرغ از استان€Œهای هم€Œجوار و همچنین در نظر گرفتن مرغ€Œهای صادراتی موجود در سردخانه€Œهای استان مشکلی در تأمین و عرضه مرغ در سطح استان نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: بر اساس پیش€Œبینی€Œها، مصرف تخم€Œمرغ در بخش خانگی و صنعتی در شش ماه ابتدایی سال کاهش و قیمت€Œها نیز سیر نزولی پیدا می€Œکند.
افیونی با بیان این€Œکه راکدترین بازار مصرف مرغ و تخم€Œمرغ مربوط به فروردین و اردیبهشت€Œماه است، اضافه کرد: التهابی برای مصرف نداشته و با مرغ زنده، مرغ کشتار شده و مرغ منجمد صادراتی بازار آرامی خواهیم داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه بر اثر بیماری آنفولانزا 3 و نیم میلیون قطعه مرغ و انواع طیور و 575 تن تخم€Œمرغ در استان معدوم شده است، گفت: واحدهایی که بیمه بوده خسارات خود را از بیمه دریافت می€Œکنند و برای واحدهای فاقد بیمه در حال تلاش هستیم تا در صورت امکان بخشی از خسارات به آن€Œها پرداخت شود.