30 چاه ذغالی تخریب شد

ارسال در بهداشت

چاه های ذغالی همواره یکی از عوامل آلاینده هوا در خمینی شهر به حساب می آیند که با افزایش حجم آلاینده ها در سال های اخیر بیشتر به چشم آمده و مورد توجه قرار گرفته اند به گونه ای که شهردار کوشک پاییز سال گذشته از تخریب بالغ بر 100 حلقه چاه ذغالی در این شهر خبر داد و گفت: چاه های کوشک با عمق 5 متر ظرفیت یک تا یک و نیم تن چوب را دارند.
بر اساس خبری از ایرنا، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نیز اخیرا 30 حلقه چاه تولید ذغال چوب در شهر اصغرآباد را تخریب کرد. این واحدهای آلاینده که به صورت پراکنده در اراضی کشاورزی و باغ ها استقرار داشتند ضمن ایجاد آلودگی هوا، موجب تخریب اراضی کشاورزی نیز می شدند.


مسوولان این اداره همچنین در پی افزایش آلاینده های هوا، متوجه دود غلیظی در كمربندي شمال خميني شهر به سمت نجف آباد شدند که بررسي ها نشان داد این نقطه، محل تخليه زباله هاي يكي از شهرهاي شهرستان است.


بر اساس خبری از ایمنا، كارشناسان پايش زيست محيطي ابتدا نوع پسماند دفع شده را بررسي و ضمن هماهنگي با آتش نشاني زباله هاي آتش گرفته را خاموش كردند. زباله هاي تخليه شده و آتش گرفته شامل ضايعات خانگي، كارگاهي، صنعتي، لاستيك چرخ و ... بود.