حمایت پروفسور جعفری و پزشکان خمینی شهری مقیم خارج از حرکت مردم نیک اندیش و نیکوکار خمینی شهر

ارسال در بهداشت

پروفسور جعفری:
«با ستایش، قدردانی و سپاس از مردمی که با بزرگ منشی، ایثار، گذشت و بذل بی بدیل خود اصالت، کرامت، همسویی و همگرایی را به منصه ظهور گذاشتند و آنچه در سبد جود و بخشش داشتند را در ایام سوگواری پیشوای آزادگان، سرور قیام، شهادت و از خودگذشتگی اباعبد اله الحسین (ع) در طبق اخلاص به این طرح مردمی اختصاص دادند.
شایسته است که خاضعانه از دست اندرکاران، طراحان و مجریان گرانقدر این پروژه باشکوه که به یکی از بارزترین نیازهای بنیادین شهرمان پاسخ داد و از اوج پاکبازی، وارستگی و فداکاری شهروندانِ شرافتمند و غیورمان قدردانی کنیم.
خیّران، بانیان خیرخواه و مردم نیک اندیش توانستند با بخشش و بزرگواری خود هزینه های تکمیل بیمارستان ساعی را تامین نمایند و پیش شرط مقدمات موجودیتِ ساخت و هستی بخشیدن به یک نهاد بارز و اساسی برای شهرمان را فراهم آورند.
دگردیسیِ پروژه های کلان از صورت مجازی به واقعیت مستلزم به کارگیری و پشتیبانی افراد دانش محور و اندیشمندی است که شایستگی و کاردانی خود را در پروژه های مشابه نشان داده باشند و قادر باشند با برنامه ریزی های مدون و تدوین هزینه های ضروری و لازم با عملی کردن پروژه در زمان مقتضی به عظمت روح، کرامت و بخشش مردمِ سخاوتمند پاسخ دهند. رضایت و اطمینانِ اولیایِ امور موجب خواهد شد که در آینده این همبستگی ها و شرکت مردم در چنین پروژه هایی استمرار پیدا کند.
اکنون با فراهم آمدن پیش فرض های اصولی و بنیادی برای ساختن و تجهیز یک بنیاد کارآمد، توانا و مدرن با آخرین دست آوردهای علمی بین المللی نوبت به متخصصین و دانش آموختگان شایسته ای می رسد که با تجارب علمی و برنامه ریزی های مدون و حساب شده مقدمات ساخت و تکامل این نهاد درمانی و مرکز تندرستی را فراهم آورند.
بیمارستان جایگاهی است که در آن بیماران توسط پزشکان، جراحان، پرستاران و متخصصین فنی دستگاه های پزشکی تحت مراقبت درمانی قرار می گیرند.
راه اندازی و آغاز به کار یک بیمارستان وابسته به کادر پزشکی شایسته و حاذق و متخصصین فنی مجرب و کارآزموده ای است که تجهیزات مدرن را به کار اندازند و قادر باشند از تازه ترین دستگاه های پیشرفته پزشکی استفاده بهینه نمایند. بایسته است بخش های گوناگون بیمارستان به طور مستمر و پیوسته با یکدیگر در ارتباط باشند. مدیران اجرایی باید به روش های مدرن تبادل اطلاعات به صورت مجازی و الکترونیکی آشنا باشند تا برای تنظیم ارتباطات به صورت کارآمد تمامی بخش های بیمارستان توسط شبکه کامپیوتری به هم مرتبط باشند. برای استفاده پزشکان فوق تخصص از آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش های علمی که ضروری ترین ابزارکارهای پیشرفت و تکامل است، لازم است که با دانشکده های پزشکی و مراکز تخصصی و علمی و آزمایشگاه های فوق تخصصی پیمان و قراردادهای دو جانبه منعقد گردد.
من به سهم خود به عنوان یک شهروند افتخار می کنم اگر قادر باشم به ذره ای از فداکاری و احسان همشهریانم از طریق دانش و امکانات خود در اروپا با فراهم آوردن ابزار کارهای لازم و کمبودهای سخت افزاری یاری رسانم.
با تشکر و مهر
سیف الله جعفری»

گفتنی است دکتر خویش خواه فوق تخصص سرطان شناسی مقیم کانادا و دکتر حاج حیدری متخصص مقیم انگلیس برای حضور در بیمارستان و مداوای بیماران همشهری خود اعلام آمادگی کرده اند.