شکار 45 حلقه مار در خانه ها

ارسال در بهداشت

45 حلقه مار و 24 مورد حیوانات موذی در 2 ماه اردیبهشت و خرداد سال جاری در منازل شهروندان خمینی شهری توسط آتش نشانان خمینی شهر به دام انداخته شد. به گزارش فرصت آنلاین مسول روابط عمومی آتش نشانی شهرداری خمینی شهردر تشریح این خبر افزود: 20 حلقه از مارهای مذکور در اردیبهشت ماه به دام افتاده اند.


حسن کاظمی با اشاره به اینکه مارهای جمع آوری شده از نقاط مختلف شهر هستند و بعضا سمی می باشند گفت: تشخیص مارهای سمی و غیر سمی کار خیلی دشواری نیست.

- سر مارهای سمی مثلثی شکل و بیرون زده از راستای بدن است در حالی که مارهای غیر سمی سری معمولا گرد و مدور و در راستای بدن دارند.


- در مارهای سمی دندان های نیش از سایر دندان ها بزرگترند در نتیجه در نقطه گزش معمولا جای دو دندان به خوبی قابل تشخیص است در حالی که در مارهای غیر سمی دندان ها یک اندازه هستند و در نقطه گزش جای دو ردیف دندان موازی دیده می شود.


- مارهای سمی دارا ی مردمک چشم بیضی شکل هستند در حالی که مارهای غیرسمی مردمکی گرد دارند. (مار مرجانی که از مارهای مناطق کویری و بسیار خطرناک است دارای مردمک گرد است ولی حلقه های رنگین موجود در پوست آن را مشخص می کند.)


- مارهای سمی دارای پوستی رنگین و پر خط و خال هستند در حالی که مارهای غیر سمی پوستی ساده دارند. 


- مارهای سمی دارای فرورفتگی در بین دو چشم هستند در حالی که مارهای غیر سمی فروررفتگی در بین دو چشم ندارند.

photo 2016 06 23 11 33 16