دو نفر از اعضای هلال احمر خمینی شهر میهمان خندوانه شدند

ارسال در بهداشت

یکشنبه شب دو نفر از بانوان هلال احمر خمینی شهر به نام های ناهید سعیدی و لیلا ارمی میهمان برنامه خندوانه بودند.
ناهید سعیدی در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: بنده لیسانس ریاضی داشته و از سال 1379 به عضویت هلال احمر درآمدم. مدت کوتاهی بعد از عضویت ما زلزله بم رخ داد و بنده به عنوان پشتیبان و ناظر بر امور کمک های مردمی فعالیت می کردم.


وی با تاکید بر این که از سال 87 تا 91 به مدت 4 سال به عنوان بازرس شورای اجرایی انتخابات فعالیت می کردم گفت: در زمان دکتر محقق چند ماهی نیز در هلال احمر شهرستان اصفهان در امور واحد داوطلبان خدمت می کردم.


سعیدی با بیان این که علاوه بر امداد، در امور داوطلبان فعالیت داشته ام گفت: قبل از عید طرحی به نام سلامت یار کلید خورد که در خصوص آن برای بیمارانی که همراه ندارند مددکار فرستاده شود.بر این اساس تفاهم نامه ای بین وزارت علوم پزشکی و سازمان هلال احمر کشور منعقد شد و در همین راستا مقرر شد افرادی انتخاب شده و بعد از گذراندن دروه آموزشی مشروط بر عدم مداخله درمانی در کنار بیمار، در امور پذیرش و کمک به بیمار فعالیت کنند.


در ادامه نیز قرار شد مرکزی تحت عنوان همین نام در بیمارستان راه اندازی شود تا سلامت یاران تحت نظر خانه داوطلب به کارهای خویش بپردازند. این طرح به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و فعلا در سطح شهرستان اصفهان در بیمارستان عیسی بن مریم آغاز خواهد گردید و من نیز در این آموزش ها شرکت کرده و همراه دیگر دوطلبین در ساوه این دوره ها را گذراندم.


وی افزود:این افراد در بخش های خاص فعالیت خواهند داشت و بعد از طی مراحل آموزشی رسما آغاز به کار خواهد شد و اکنون نیز شیفت بندی نیروها نیز تنظیم شده و بعد از دوره 6 ماهه اگر موفقیت آمیز بود در تمام شهرستان ها اجرایی می گردد.


برنامه خندوانه نیز به مناسبت هفته هلال احمر برنامه ای به این منظور اختصاص داد و بخش سلامت یار را به استان اصفهان اختصاص دادند و بنده چون علاوه بر گذراندن دوره مربوطه در جریان تمام امور از جمله پذیرش و شیفت بندی ها بودم چند نفری را انتخاب کردند و بعد از آزمون ما انتخاب شدیم.


لازم به ذکر است خانم لیلا ارمی مربی کشوری حوادث جاده ای و مربی امداد و کمک های اولیه شهرستان خمینی شهر که از سال 83 به عضویت این اداره درآمده نیز از دیگر میهمانان این برنامه بود.