مدیریت بحران یا بحران مدیریت

ارسال در حوادث

seylabاگر چه پس از چند سال خشکسالی بارندگی این روزهای اخیر مایه خوشحالی اقشار مختلف مردم شد اما متأسفانه همین باران ساکنان دو نقطه از شهر منطقه هفتصد دستگاه و بلوار آزادگان را با مشکلات جدی روبرو کرد.

 

در نقطه اول به دلیل عدم اجرای طرح های جلوگیری از سیلاب، آب از منطقه کوه های لادر به سمت مجموعه مسکن مهر سرازیر شد اما وقتی با ممانعت مسؤولین از ورود به این ساختمان روبرو شد تغییر مسیر داده و به سمت دانشگاه جهاد دانشگاهی حرکت نمود و مشکلاتی را  برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد کرد و در نهایت با عبور از میدان پردیس توسط کانال آب سطحی ساخته شد توسط شهرداری به سمت کانال هفتصد دستگاه هدایت شد و بالاخره ما بقی آب از کنار بلوار دانشجو و خیابان سروش مهار شد. ناگفته نماند که در ابتدای سال جاری باران بهاری باعث آب گرفتگی زیر زمین مسکن مهر شده بود که پس از 24 ساعت تخیه شد.

دیوار دانشگاه صنعتی پشت پل زیرگذر که موضوعش در یکی از شماره های فرصت مطرح شد نیز از دیگر نقاطی بود که سهمش از این بارش رحمت جز ایجاد مشکل و دردسر برای ساکنین هفتصد دستگاه و بلوار آزادگان چیز دیگری نبود.

متأسفانه مسؤولین ستاد بحران شهرستان با وجود اطلاع از تجمع آب باران در این نقطه و باز با وجود فرصت کافی برای مهار، اقدامات لازم را انجام ندادند و پس از گذشت 2 ساعت با وجود تلاش های مهندس شرفا و شهردار منطقه 4 و مسؤولین آتش نشانی این مانع خاکی سست شد اما حجم گسترده آب جمع شده با خاک و گل و سنگ به سمت منازل بلوار آزادگان و هفتصد دستگاه سرازیر شده و خسارات زیادی به دیوار منازل و معابر وارد آورد.

با این تفاسیر جای سؤال دارد با توجه به اینکه مدیریت بحران به حوادث غیر مترقبه و پیش بینی نشده مربوط می شود آیا نباید پیش تر از این چاره ای برای این مشکل می اندیشید؟ آیا نباید مسؤولین شهر مسؤولین دانشگاه صنعتی را به جرم مسدود نمودن این آب راه خاکی باز خواست می کردند؟ آیا نباید مسؤولین دانشگاه صنعتی هیچ گونه توجهی به خسارات احتمالی جانی و مالی برای ساکنین منطقه نشان می دادند؟

واقعاً جای سؤال و تعجب دارد که تا به کی ما باید مورد ظلم و ستم مسؤولین دانشگاه صنعتی قرار گیریم که بدون اجازه و به خود اجازه مسدود نمودن آب را ه سیلاب زیر پل جاده کمربندی را به خود می دهند.عکس های موجود شاهد بر این ادعای ماست امیدواریم مسؤولین استان و شهرستان کمی به خود بیاید و این قدر در مورد تخلفات مسؤولین دانشگاه صنعتی کوتاه نیاید یک نکته در این موضوع کاملاً آشکار است که از طرف مردم شهر ما با مسؤولین ظلم و ستمی به مسؤولین و محدود دانشگاه صنعتی می شد خدا می داند چه تبعاتی برای شهر داشت ولی برعکس هیچ کس به تبعات خودخواهی مسؤولین دانشگاه صنعتی هیچ گونه توجهی نمی کند.

عکس های این گزارش را ببینید و خدا را شکر می کنیم حادثه جانی و مالی در این رابطه به وجود نیامد و خطر از کنار گوش مان گذشت.