متوفی خمینی شهری به این دنیا بازگشت!

ارسال در حوادث

محمدرضا اعلایی شهروند خمینی شهری که به اشتباه گواهی فوت برایش صادر شده بود دوباره هویت خود را به دست آورد.
اعلایی در این باره به خبرنگار فرصت گفت: "از آبان ماه سال جاری بود که یارانه ام قطع شده بود ولی وقتی متوجه این مساله شدم که در آذرماه می خواستم سندی را به نام بزنم. به اداره ثبت احوال مراجعه نمودم و آن ها به من گفتند که فوت کرده ام! پس از آن مشخص شد که شخصی هم نام بنده در روستای "خانه سر" شهرستان "نکا" فوت کرده است. ولی از آنجا که شماره ملی هیچ دو نفری با هم یکی نیست این "گواهی فوت" حکایت از یک اشتباه ثبتی می کرد. اخیرا شماره حساب بانکی بنده نیز مسدود شده است."
در همین زمینه رییس ثبت احوال شهرستان نکا در گفتگویی تلفنی با فرصت بیان کرد: "پس از این که فوت محمدرضا اعلایی به دهیار روستای نکا اعلام شد، وی مشخصات اعلایی را در سیستم درج نمود اما فراموش کرده بود شماره ملی مرحوم اعلایی را درج کند و سیستم به صورت خودکار اطلاعات محمدرضا اعلایی ساکن خمینی شهر را به جای آن مرحوم درج کرده بود."
کیانی ضمن پوزش از این رخداد ادامه داد: برای برگرداندن هویت آقای اعلایی باید مدارک فوت وی ابطال می شد که این در حوزه اختیارات ما نبود و باید با تشکیل دادگاه و اخذ حکم قضایی این کار انجام می شد.
وی همچنین افزود: با پیگیری هایی که انجام دادیم موفق شدیم در عرض یک ماه تشکیل دادگاه دهیم و رای ابطال مدارک فوت محمدرضا اعلایی ساکن خمینی شهر را بگیریم.
شایان ذکر است حدود یک ماه پیش آقای محمدرضا اعلایی با کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اش -که در واقع وجود وی را اثبات می کردند- به دفتر فرصت آمد. اما به این اوراق کاغذی ضمیمه شده بود که وجود او در این دنیا را نفی می کرد، چرا که آن کاغذ گواهی فوت اعلایی بود!