پای کارگری در حین کار با دستگاه مخلوط سیمان، قطع شد

ارسال در حوادث

 سربازرس حوادث اداره کار در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این کارگر که در یک کارگاه بلوک زنی واقع در منطقه دوشاخ مشغول به کار بوده، پس از پایان کار طبق روال معمول یک پا را درون دستگاه گذاشته و مشغول تخلیه دستگاه از باقی مانده ملات شن و سیمان می شود که ناگهان به شکل تصادفی دستش با کلید برق دستگاه برخورد کرده و روشن می شود. دیباجی می افزاید: خوشبختانه این کارگر در حین بروز این حادثه که ساعت 11 ظهر جمعه اتفاق می افتد در کارگاه تنها نبوده و همکار افغانی اش سریع اقدام به خاموش کردن دستگاه می کند.


سربازرس حوادث کار شهرستان ادامه می دهد: کارگران باید هنگام تمیز کردن، تخلیه، روغن کاری و گریس کاری دستگاه های گردنده حتما از قطع برق دستگاه مطمئن شوند و همچنین از طریق نصب کارت قرمز (تعمیرات) بر روی دستگاه یا تابلوی برق دیگران را از وصل کردن جریان برق منع کنند.


وی علت تامه حادثه را عدم توقف کامل دستگاه هنگام تخلیه عنوان کرد و افزود: عدم ارائه آموزش به کارگر از جانب کارفرما و همچنین عدم نظارت کارفرما بر کار کارگر علت دوم بروز این حادثه است. دیباجی در ادامه، کار کردن کارگران در روز تعطیل هفته را هم که بر خلاف قانون کار است، علت سوم حادثه خواند.


وی همچنین از بروز حادثه ای مشابه در چند روز گذشته در شهر اصفهان خبر داد و گفت: در این حادثه نیز دستگاه مخلوط سیمان در حین تمیز کردن به طور تصادفی روشن شد اما متاسفانه چون کارگر تنها در کارگاه حضور داشت کسی نتوانست نجاتش بدهد و اعضای بدنش قطعه قطعه شد و این در حالی است که طبق قانون کار، تنها ماندن کارگر در کارخانه ها و کارگاه ها غیر قانونی است.