نماينده: متجاوزان واقعه اخیر مفسد في الارض هستند

ارسال در حوادث

 نabtahiماينده خميني شهر از مراجع قضايي خواست تا به متجاوزان به حريم خصوصي به عنوان مفسد في الارض برخورد و آنان را مجازات كند. 'سيدمحمد جواد ابطحي' روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود:‌ واقعه خميني شهر بايد ريشه يابي و با خاطيان به شدت برخورد شود.

وي تصريح كرد: ‌حريم خصوصي بايد در نظام جمهوري اسلامي مورد احترام و امنيت خاص باشد تا كسي جرات نقض آن را نداشته باشد.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: جرم افرادي كه جرات كرده و حريم خصوصي را نقض و سپس تعرض و تجاوز نموده اند، بسيار سنگين است و اقدامات اين افراد نظام اسلامي را خدشه دار مي كند. وي تاكيد كرد:‌ نيروي انتظامي هم براي ورود به حريم خصوصي افراد بايد حكم قضايي داشته باشد چه رسد به افراد غير كه اصلا حق چنين جسارتي را ندارند. ابطحي افزود:‌ دامن زدن به اين مساله نيز با اهداف و اغراض سياسي صورت گرفته كه بعضا مورد سوء ‌استفاده سايت هاي مغرض نيز قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه اين واقعه زنگ خطري براي امنيت خاطر و امنيت رواني جامعه است،‌ گفت:‌ حريم خصوصي افراد از هر دين و مسلكي كه باشند بايد تامين شود و تعرض به حريم خصوصي مجازاتي بسيار سنگين دارد. ابطحي خواستار برخورد شديد دستگاه قضا با جرم علني شد و گفت:‌ جرمي كه در خميني شهر اتفاق افتاد مشهود است و بايد با آن برخورد شود. وي گفت: بروز اين واقعه، مشكلات و ‌ضعف فرهنگي و بيكاري را در جامعه مي رساند كه بايد در اين خصوص نيز چاره انديشي كرد. ابطحي افزود: ‌ما در زمينه نهادينه شدن ارزشها و تعميق باورهاي ديني كوتاهي كرده ايم. وي گفت:‌ واقعه خميني شهر كاملا محكوم است اما دامن زدن به اين واقعه و طرح اين مساله نادرست كه در روستاي اصغرآباد در دو كيلومتري خميني شهر در يكي از باغها اتفاق افتاده، براي اين بوده كه اين روستا در حال تبديل شدن به شهر است و ديگر اينكه اين شهرستان را بدنام كنند. وي تصريح كرد: دستگاه قضا بايد ريشه اين واقعه را با برخورد قاطع،‌ براي هميشه بخشكاند.

گفتنی است جنایت اخیر طي روزهاي گذشته موجي گسترده از اعتراض بين شهروندان خميني شهري برانگیخته و همچنين بازتاب وسيعي در شبكه هاي خبري و رسانه هاي جمعي داخلي و خارجي داشته است.