به بخش کشاورزی خسارت زیادی وارد شده است

ارسال در حوادث

جلسه مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری و با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان برگزارشد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این جلسه به منظور رسیدگی به مسائل مربوط به آمادگی و پیشگیری های لازم در ارتباط با خطرات احتمالی و جلوگیری از آن برگزار گردید.

 

مدیر جهاد کشاورزی: وارد شدن خسارت زیاد به بخش کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: خسارات زیادی در اثر حوادث غیر مترقبه همچون خشکسالی، طوفان، سرمازدگی و... به بخش کشاورزی وارد شده است که نیاز است کشاورزان و دامداران در کنار این خسارات از خدمات بیمه ای در این زمینه استفاده کنند.
مهندس شریفی افزود: برای بیماری تب برفکی تا کنون 3 تا 4 کارگاه آموزشی اطلاع رسانی برگزار شده و همچنین برای مقابله با تب برفکی واکسن تهیه شده است.
وی گفت: برای مقابله با آنفولانزا که خطر ابتلای انسان در آن نیز وجود دارد به دنبال جمع کردن پرنده فروشی های سیار هستیم و برنامه مقابله با مرغ داری های غیر مجاز را در دستورکار داریم ، این مورد در حالی است که تا به اکنون در شهرستان 30 واحد مرغ داری، دارای پروانه فعالیت می باشند.


نماینده اداره دامپزشکی: میزان کمتر تلفات تب برفکی در شهرستان
نماینده اداره دامپزشکی در این جلسه گفت: تا کنون در شهرستان به میزان کمتری نسبت به دیگر نقاط کشور بیماری تب برفکی مشاهده شده است ولی به دلیل اهمیت موضوع این مساله تحت کنترل دامپزشکی شهرستان است که کلاس های آموزشی لازم را نیز تا کنون برگزار کرده ایم همچنین در مرغ داری ها از جوجه یک روزه تا مرغ  گوشتی را بررسی می کنیم و اگر با موردی مشکوک برخورد کردیم آن را معدوم خواهیم کرد. دکتر وندایی گفت: اداره دامپزشکی شهرستان با زنده فروشی در مکان های غیر مجاز مقابله می کند.


نماینده شهرداری: شهروندان بیمه شهروندی هستند
نماینده شهرداری در این جلسه گفت: شهروندان در برابر حوادث طبیعی همانند طوفان بیمه شهروندی هستد که اگر خود شخص و یا خودروی او دچار آسیب شود این بیمه موظف به پرداخت خسارت می باشد.
مهندس صفار گفت: اکیپ های سبز شهرداری نیز برای رسیدگی به فضاهای سبز و از بین بردن شاخه های خشک درختان فعالیت می کنند.
معاون شهردار در ادامه افزود: اصلاح وسایل بازی کودکان در محیط های بازی نیز از وظایف شهرداری است که بسیاری از این وسایل فلزی، استاندارد لازم را ندارند و قابلیت تعمیر نیز نداشته و باید جایگزین شوند.
وی همچنین گفت: برای رفع مشکلات داربست های فلزی که برای هیات ها نصب شده اند طی تذکری به هیات مربوطه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.


رییس جمعیت هلال احمر: نیروهای هلال احمر در لادر آماده ارائه خدمت به مردم است
رییس هلال احمر گفت: اکیپ ما در لادر که منطقه بین شهری و کوهستانی محسوب می شود آماده ارائه خدمات به مردم است.
دکتر تاج دره در ادامه افزود: از شهرداری و هیات کوهنوردی شهرستان خواستاریم تا با کمک خود مسیرهای خطرساز لادر را آماده سازی کنند.


نماینده شهرداری درچه: بستن مراکزی که به صورت غیر مجاز اقدام به پر کردن پیک نیک می کنند
مزروعی نماینده شهرداری درچه در این جلسه گفت: از مسئولان خواستاریم کمک کنند تا جایگاه های غیر مجاز پر کردن پیک نیک ها در مناطق مسکونی به علت خطر ساز بودن بسته شوند.
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به مزروعی در رابطه با مراکز غیر مجاز پر کردن پیک نیک ها گفت: نیروی انتظامی با مراکز غیر مجاز برخورد می کند، از تمام شهروندان می خواهیم اگر موردی را مشاهده کردند به نیروی انتظامی اطلاع دهند چراکه این کار بایستی در خارج از محدوده اماکن مسکونی انجام شود.


معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش: 200 میلیون  تومان اعتبار به آموزش و پرورش تعلق گرفت
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش دراین جلسه گفت: 200 میلیون تومان اعتبار از طرف سازمان نوسازی برای استاندارد کردن مدارس از جمله وسایل سرمایشی مدارس به آموزش و پرورش شهرستان تعلق گرفت.


شاملی گفت: برای مقابله با خطرات پرندگان خانگی مدیران را توجیه کردیم تا به دانش آموزان آموزش لازم را بدهند، همچنین به مربیان سلامت، آموزش دادیم و در سمینار مدیران نیز این مساله مطرح شد تا در جلسات اولیا و مربیان اطلاع رسانی گردد.


وی گفت: برای مقابله با خطرات پیش روی دانش آموزان موتورسوار، مدیران این اختیار را داشتند در مدارسی که مسیر برای دانش آموزان زیاد نیست نگذارند آنها با موتور سیکلت به مدرسه بروند، البته فرهنگ سازی سرویس مدارس نیز برای دانش آموزانی که مسیر طولانی دارند در این راه کمک زیادی به ما کرده است.


معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش در این جلسه افزود: بعضی مدارس نیاز به نصب سرعت گیر دارند و بعضی دیگر نیاز به نصب چراغ راهنما تا کاهش خطرات احتمالی را برای دانش آموزان در پی داشته باشد.


نماینده اداره امور آبفا: آماده سازی 4 حلقه چاه برای موارد اضطراری
نماینده اداره امور آبفای شهرستان در این جلسه گفت: 4 حلقه چاه واقع در هرستان، قلعه آقا، اسفریز و حاشیه بلوار الغدیر کلرزنی و آماده بهره برداری شده است.
نصر افزود: برنامه مقابله با بحران آب از اول خرداد اجرایی شده است که در همین راستا اکیپ های تعمیرات را با توجه به بحران آب تقویت کرده ایم وهمچنین تانکرهای آب رسان برای آب رسانی آمادگی لازم را دارند.


وی گفت: روزانه نیز نمونه گیری از آب را در آزمایشگاه ها انجام می دهیم و در نظر داریم مناطقی که دارای فشار آب کم و یا زیادهستند را سامان دهی کرده و تقسیم بندی مناسب را انجام دهیم.


نصر در ادامه افزود: شرکت آب و فاضلاب برای فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب تا کنون برنامه هایی داشته است از جمله برنامه رادیویی جاری حیات که برای اولین بار در شهرستان برای بهینه سازی مصرف آب ساخته شد. از برنامه های دیگر ما نصب شیرهای فتوالکتریک به عنوان کار فرهنگی است که آن را اجرایی کنیم.


رییس مخابرات شهرستان: برای ساماندهی تلفن های 3 رقمی تلاش می کنیم
خمسه رییس مخابرات شهرستان گفت: بعضی مواقع در پاسخ گویی تلفن های 3 رقمی تداخل رخ می دهد که در تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم. البته این مشکل در بعضی از مناطق شهرستان رخ می دهد.


فرمانده نیروی انتظامی: جریمه برای نگذاشتن کلاه ایمنی
سرهنگ احمدی فرمانده نیروی انتظامی در این جلسه گفت: برای کاهش خطرات موتور سواران جریمه ای برای نگذاشتن کلاه ایمنی در نظر گرفته شده است ولی با این وجود در ادارات می توان مصوبه ای قرار داد که افراد موتور سوار بدون کلاه ایمنی جریمه شوند و همین امر جلوی خطرات احتمالی را بگیرد.