بیش از 70 درصد از مردم اصفهان خیریه صادقیه را نمی‌شناسند

ارسال در در شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ، کریم پوستی در نشست خبری مدیران سرای سالمندان صادقیه استان اصفهان، با بیان اینکه حدود 37 مؤسسه برای نگهداری سالمندان در اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: تنها مؤسسه خیریه برای سالمندان در اصفهان آسایشگاه صادقیه است که با همکاری خیرین ، سازمان بهزیستی و کمیته امداد اداره می€Œشود.
وی با بیان اینکه این مرکز به هیچ گروه سیاسی وابستگی نداشته و تنها به نگهداری سالمندان نیازمند اختصاص دارد، افزود: این مرکز که پس از سرای خیریه سالمندان کهریزک تهران دومین آسایشگاه خیریه بزرگ کشور محسوب می€Œشود با بخش€Œهای مختلف درمانی از جمله درمانگاه چشم پزشکی، دندانپزشکی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، فیزیوتراپی زنان و مشاور روزانه پزشکی به ارائه خدمات ارزنده جهت تأمین آسایش و سلامت سالمندان می€Œپردازد.
مدیر عامل خیریه سالمندان صادقیه گفت: جمعیت فعلی سرای سالمندان صادقیه بالغ بر 400 نفر بوده که یک€Œسوم آنها مرد و دو€Œسوم نیز زن هستند.
وی اضافه کرد: سرای سالمندان صادقیه اصفهان در سال 1354 با زیربنای بالغ بر 14 هزار متر مربع در چهار طبقه شامل یک بخش مردان، دو بخش زنان و بخش تأسیسات، 20 هزار متر فضای سبز، با هدف بازتوانی، توانبخشی و نگهداری از سالمندان تأسیس و راه€Œاندازی شده است.

* هزینه نگهداری هر سالمند ماهانه 600 هزار تومان

پوستی با بیان اینکه در این آسایشگاه هزینه نگهداری هر سالمند در ماه حدود 600 هزار تومان است که اشخاص با توجه به توان مالی خود نسبت به پرداخت هزینه€Œها اقدام می€Œکنند، ادامه داد: عده€Œای از سوی سازمان بهزیستی به این مؤسسه معرفی شده که ماهانه 400 هزار تومان و تعدادی را که کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی کرده است، ماهانه 40 هزار تومان هزینه پرداخت می€Œکنند.
وی با بیان اینکه عده€Œای از سالمندان در این سرا به صورت رایگان نگهداری می€Œشوند، بیان کرد: سرای سالمندان صادقیه با مساعدت و کمک€Œهای مردمی بیش از 400 سالمند را پذیرش کرده و حدود 90کارمند نیز در این مرکز مشغول به کار هستند و هزینه این مرکز در ماه حدود 200 میلیون تومان است.
مدیر عامل آسایشگاه صادقیه اصفهان با بیان اینکه ملاک و میزان برای پذیرش سالمندان، ملاک عاطفی است به همین منظور سالمندان در دو گروه مورد پذیرش قرار می€Œگیرند، ادامه داد: گروه اول افراد تنها و بدون پناهگاه هستند که به طور رایگان پذیرش شده و گروه دوم اشخاص متوسط که در صورت مراجعه چنانچه دارای شرایط لازم باشند، پذیرش سالمندشان صورت می€Œگیرد و ملزم هستند مبلغی از هزینه مستمری را که در ماه 600 هزار تومان است، پرداخت کنند.

* بیش از 70 درصد از مردم اصفهان خیریه صادقیه را نمی€Œشناسند

وی با بیان اینکه مردم کاملاً به وجود این مرکز آگاه نیستند از آن جهت که آسایشگاه سالمندان صادقیه در گوشه شهر است و شاید بیش از 70 درصد مردم اصفهان خیریه صادقیه را به طور کل نمی€Œشناسند، تأکید کرد: لازم است تلاش کنیم تا مردم را آگاه کنیم که این خیریه برای پذیرش سالمندان دایر است و دارو و درمان، نگهداری از اشخاص سالمند، ارائه خدمات به آنان صورت می€Œپذیرد.
پوستی با اشاره به سرگرمی€Œهای مورد نیاز سالمندان، یادآور شد: فضای سبز نسبتاً بزرگی ایجاد شده و فرد سالمند در اتاق زندانی نیست و در مناسبت€Œهای مختلف و اعیاد، برنامه جشن و سرور برای شاد کردن این سالمندان اجرا شده است.
وی ادامه داد: کتابخانه€Œای هم با تعداد 2 هزار جلد کتاب برای مطالعه سالمندان علاقه€Œمند به کتابخوانی دایر است.
مدیر عامل آسایشگاه صادقیه اصفهان گفت: در تلاش هستیم صدای ما به گوش مدیران برسد؛ برخی ادارات دولتی مانند اداره آب و گاز با ما همکاری لازم را داشته باشند.
وی یادآور شد: توصیه€Œام به مردم این است که از پدر و مادرتان تا آنجایی که برایتان امکان دارد در کانون گرم خانواده نگهداری کنید و به یاد داشته باشید سالمند هیچ€Œگاه علاقه€Œاش به خانواده و فرزندان را نمی€Œتواند فراموش کند.