معاونت پرورشی مدارس باید تقویت شود

ارسال در در شهر

گاهی در جشن ها گناه صورت می گیرد و در عزاداری ها سخنران یا مداح مورد دار دعوت می شود. چرا کارهایمان را با میزان نمی سنجیم؟ گفته شده در شب شهادت امام هادی(ع) مراسم عروسی برپا کرده اند. مظاهر گناه باید حذف شود. همه باید احساس مسوولیت کنیم.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته ضمن تبریک میلاد باسعادت امام جواد(ع) گفت: امام در حدیثی می فرماید «مَنْ عَمِلَ عَلی غَیْرِ عِلْم ما یُفْسِدُ أَکْثَرُ مِمّا یُصْلِحُ» یعنی کسی که کاربلد نیست و دست به کاری می زند، آنچه خرابکاری می کند بیشتر از آباد کردنش است. مانند کسی که مکانیکی بلد نیست، خودروی خراب را خراب تر می کند. در دین هم اینگونه است. اگر مسائل دینی و احکام را بلد نباشی، دین را خراب می کنی مثلا چیزی که جزو دین نیست را وارد دین می کنی یا برعکس. در دین کسانی می توانند اظهار نظر کنند که تخصص داشته باشند. همچنین دین کسی سالم می ماند که آن را خوب بشناسد، آفات آن را و احکام آن را بداند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع معلمان گفت: معاونت پرورشی باید با کمک خود اداره آموزش و پرورش، مدیران و سایر دبیران در مدارس تقویت گردد. دستشان را در خرید جوایز و ابزار فرهنگی باز بگذارند. بحث محتوای کتاب ها، تاسیس دانشگاه فرهنگیان جهت افزایش سطح معلومات معلمان، عدم گرایش به حزب در آموزش و پرورش که مانند فاجعه ای نابود می کند و جلوی پیشرفت را می گیرد. وی تاکید کرد: بهترین جایی که می توان هزینه کرد آموزش و پروش است.
خطیب جمعه خمینی شهر در ادامه ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) گفت: این شخصیت را هیچ کس نتوانست بشناسد؛ شخصیتی کم نظیر بلکه به استثنای نبی اکرم(ص) بی نظیر. اگر برای این امام همام هیچ فضیلتی نباشد جز تولد معجزه آسایش درون کعبه، بس است. این یکی از هزاران عظمت علی(ع) است که باید در آن تفکر کرد. شیعه بودن با عمل است نه با شعار. باید نماز، روزه، تقوا، زهد، دنیاگریزی، مقام گریزی ات هم مثل مولا باشد.