نمایشگاه حجاب و کتاب در هرستان

ارسال در در شهر

به مناسبت ایام ا... دهه فجر و به همت مؤسسه جامعه القرآن شعبه قائم آل محمد(ع) محله هرستان نمایشگاه کتاب، ملزومات فرهنگی و حجاب و عفاف از روز 17 بهمن برگزار و تا روز 26 بهمن ادامه دارد.


مدیر این مؤسسه در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در این نمایشگاه چند غرفه وجود دارد از جمله غرفه کتاب های علمی و کودکان، لوح های فشرده مذهبی و آموزشی، ملزومات فرهنگی، حجاب و عفاف، امام زمان(عج)، شهدا و پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان.


مرضیه حیدری ادامه داد: در این نمایشگاه مسابقات متنوع هم اجرا می شود؛ مثلا در غرفه شهدا مسابقه کتابخوانی غیرحضوری و مسابقه نامه ای به شهدا، مسابقه نقاشی که در آن کودکان به صورت حضوری نقاشی با موضوع «بچه ها ایران فردا مال شماست، آن طور که دوست دارید آبادش کنید، نقاشی کنید»، مسابقه حفظ سوره و احادیث، مسابقه

ضرب المثل های قرآنی ویژه مادران.


وی گفت: در بخشی از این نمایشگاه برنامه های جامعه القرآن معرفی می شود همراه با گزارش مصور فعالیت ها و برنامه های انجام شده. همچنین در غرفه حجاب و عفاف در کنار فروش البسه حجاب، پوسترهایی نصب شده است در مورد اهمیت حجاب و خاطرات بانوان تازه مسلمان شده که پوشش حجاب را برگزیده اند.


حیدری تأکید کرد: در برپایی این نمایشگاه فقط مؤسسه جامعه القرآن شعبه قائم آل محمد(عج) دخیل بود. البته در امر تبلیغات قرض الحسنه حضرت قائم(عج) محله هرستان که همیشه یاور قرآن بوده، همکاری کرد. گفتنیست این قرض الحسنه چندین سال است که طبقه فوقانی خود را به صورت رایگان در اختیار جامعه القرآن قرار داده است.


مدیر مؤسسه جامعه القرآن شعبه قائم آل محمد(ع) گفت: متأسفانه مراکز قرآنی از لحاظ تبلیغات بسیار ضعیف عمل می کنند شاید به دلیل هزینه های بالای تبلیغات. انتظار می رود ادارات و ارگان های فرهنگی بالاخص اتحادیه تشکل های قرآنی در این امر بیشتر تلاش کنند. متأسفانه کارهای فرهنگی دارد کمرنگ می شود. فعالیت های قرآنی بین مردم جامعه بی اهمیت شده و این معضل با تبلیغات مناسب حل خواهد شد.


لازم به ذکرست که این نمایشگاه تا روز 26 بهمن از ساعت 3 تا 8 عصر در ساختمان جامعه القرآن هرستان واقع در بلوار امیرکبیر، کوچه 74 ، جنب قرض الحسنه حضرت قائم(عج) دایر

می باشد.