رشته «مدیریت خانواده» برای دختران اصغرآبادی راه اندازی شد

ارسال در در شهر

دبیرستان دخترانه «شریف» شهر اصغرآباد اقدام به راه اندازی رشته «مدیریت و برنامه ریزی خانواده» برای سال تحصیلی جدید نموده است. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، از آنجا که اصغرآباد هنرستان دخترانه ندارد بسیاری از دانش آموزان دختر این شهر که علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته های نظری ندارند، اقدام به ترک تحصیل می نمایند. این دبیرستان با آوردن این رشته به شهر قصد راه اندازی هنرستان با رشته های متنوع در سال های آینده را دارد.


بر اساس همین گزارش، از تعداد 29 دانش آموزی که سال تحصیلی گذشته پایه اول دبیرستان را پشت سر گذاشته اند، ده نفر برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت خانواده ثبت نام نموده اند. دو دبیر و یک کارگاه برای اداره این رشته در این دبیرستان در نظر گرفته شده است.


گفتنی است با توجه به بحران بیکاری، رشته مدیریت خانواده می تواند این فرصت را در اختیار دانش آموزان و فارغ التحصیلان قرار دهد که از فرصت های شغلی که این رشته در اختیارشان می گذارد واز جمله مشاغل پردرآمد ،حتی به صورت اشتغال خانگی است برخوردار شوند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند با دریافت تسهیلات بانکی (وام ده میلیون تومانی) اقدام به راه اندازی کارگاه نمایند.


سرپرستی و مدیریت کارگاه های گل سازی، طراحی و گل آرایی منازل و مجالس، مدیریت فروشگاه های گل های طبیعی و مصنوعی، مدیریت و سرپرستی سالن های آرایش و زیبایی، خیاطی، گلدوزی، حاشیه دوزی لباس ها، پرستاری و نگهداری از بیماران و سالمندان، مربیگری مهدهای کودک از جمله مشاغلی است که فارغ التحصیلان رشته مدیریت خانواده تنها با دو سال تحصیل و اخذ مدرک دیپلم می توانند در آن مشغول به کار شوند.