جمالي نژاد شهردار اصفهان شد

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از واحد مرکزی ،شورای شهر اصفهان در روز یکشنبه مهدی جمالی نژاد را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کرد.
جمالی نژاد با 19 رای موافق و 2 رای ممتنع اعضای شورای شهر اصفهان ، سکان شهرداری این شهر را به دست گرفت. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب شهردار اصفهان و مراحل آن اظهار داشت: از 9 خرداد تاکنون به صورت پی€Œدرپی برای انتخاب شهردار در جهت انتخاب فرد شایسته و به عهده گرفتن سمت شهردار بررسی و جلسه برگزار شد.


ندا واشیانی€Œپورگفت: پیش از این اعضای شورای شهر 45 نفر را به عنوان کاندایداتوری معرفی کردند و پس از یک جلسه رای گیری تعداد به 12 نفر رسید.
وی بیان کرد: این افرادسوابق کاری خود را به هیئت رئیسه شورای شهر ارسال کردند و با بررسی سوابق کاری، پژوهشی و تحصیلی آنان در یک جلسه رای گیری تعداد به 8 نفر رسید.


سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این مرحله شعرباف انصراف داد و تعداد به 7 نفر رسید و بقیه افراد اهداف و برنامه €Œهای خود را به شورا اعلام کردند که با بررسی به 4 نفر رسید، در این مرحله دکتر ابوالحسنی نیز انصراف داد و در واقع با 3 داوطلب دیگر مصاحبه حضوری به عمل آمد.


واشیانی€Œ پور تصریح کرد: امروز برای این 3 نفر رای گیری به عمل آمد، البته پیش از آن دکتر محمودی از ادامه انصرف داد و رای گیری برای 2 نفر انجام شد، این 2 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که در نهایت در جلسه علنی فوق€Œالعاده که برگزار شد مهدی جمالی€Œنژاد به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.


دکتر مهدی جمالی نژاد دارای دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است و از با تجربه€Œترین مدیران استان اصفهان است که تا کنون سمت های متعددی در استانداری و شهرداری اصفهان و دستگاه های اجرایی استان بر عهده داشته است.


مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان ، مدیرکل دفتر استاندار اصفهان ، معاونت عمرانی استانداری ، مشاور عالی و رئیس گروه مشاوران شهردار اصفهان ، معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان ها شهرداری اصفهان تنها بخشی از سوابق اجرایی و مدیریتی جمالی نژاد است.


وی دارای مقالات متعدد علمی و پژوهشی است و به نگارش کتاب هایی در زمینه مباحث تخصصی شهری نیز پرداخته است. جمالی نژاد پیش از این سمت مشاور عالی شهردار و معاون هماهنگ کننده مناطق شهرداری و سرپرست روابط یین الملل شهرداری اصفهان بود.
پیش از این سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار اصفهان بود که در اوایل ماه کنونی شورای اسلامی این شهر او را برکنار کرد.
وی به مدت حدود 12 سال شهردار اصفهان بود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ شورای شهر اصفهان و به ویژه هیئت رئیسه این شورا سالها از ابتدای فعالیت شورای چهارم به دنبال جایگزینی برای شهرداری اصفهان بوده تا به مدیریت 10 ساله سقاییان نژاد پایان دهند اما دو سال به طول انجامید تا شورا به برکناری سقاییان نژاد از شهرداری اصفهان توفیق یابد.
استفاده از پروپاگاندا رسانه های متعدد شهرداری، تعامل بسیار با رسانه های مختلف، ساخت برخی طرح های کلان اما تقریبا غیر ضروری شهر اصفهان از جمله شهربازی شهر رویاها و سخنرانی های آتشین آقای شهردار در برابر مسئولان کشوری تاکنون مانع از اقناع اصفهانی ها برای برکناری و استیضاح شهردار شده بود اما فاش شدن فساد حدود 100 میلیاردی و دستگیری برخی از مدیران شهرداری از سوی دادگستری استان این فرصت را برای شورا شهر مهیا کرد تا با استفاده از افکار عمومی دست به استیضاح سقاییان نژاد بزنند.

مسئولان شورا به تعلل در طرح های مهم و اساسی شهر از جمله مصلای نماز جمعه، ورزشگاه نقش جهان و متروی این کلان شهر و از سوی دیگر حامیان محیط زیست و میراث فرهنگی به دلیل سیاست€Œهای توسعه شهری سقاییان€Œنژاد که سبب شده بود هویت و موجودیت تاریخی برخی از ابنیه تاریخی و کهن اصفهان در معرض خطر جدی قرار گیرد، از منتقدان جدی عملکرد سقاییان نژاد در شهرداری اصفهان بودند به نحوی که او به تخریب€Œگر میراث شهرت یافته بود.


آنها معتقد بودند مسائلی نظیر تخریب شبانه کفپوش€Œهای میدان نقش€Œجهان، عبور متروی اصفهان از زیر پل اله وردی خان (۳۳ پل) و میدان نقش جهان و مدرسه چهارباغ، احداث ساختمان بلندمرتبه نقش جهان مواردی بود که سقاییان نژاد و سیاست€Œهای شهری او را با نقد و شهر اصفهان را با چالش مواجه کرده بود.


سقاییان نژاد پس از برکناری از شهرداری اصفهان، از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قم به عنوان شهردار این شهر برگزیده شد.