مرکز مشاوره در اداره اوقاف راه اندازی شد

ارسال در در شهر

مرکز مشاوره وقف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راه اندازی شد. رییس این اداره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: از آنجا که یکی از رسالت€Œ های اصلی خود را برطرف کردن نیازهای روزمره جامعه می€Œ دانیم، از حدود 6 ماه پیش مرکزی برای مشاوره به داوطلبان وقف دایر کردیم تا با تنوع بخشیدن بیش از پیش به نیات، وقف را بیش از گذشته گسترش داده و این چشمه جاویدان را با نیازهای روز جامعه منطبق کنیم و همچنین واقفان جدید را از قوانین وقف مطلع نماییم. حجت الاسلام قربانی در ادامه از کمک به تامین هزینه تحصیل اشخاص بی بضاعت، کمک به درمان بیماران بی بضاعت به ویژه بیماران خاص و تامین هزینه های زندگی فقرا و... به عنوان اولویت های شهرستان برای وقف یاد کرد و گفت: در همین راستا طرح نامه نگاری به ادارات و درخواست از آنها برای اعلام نیازهای خود به این اداره، تا پایان ماه رمضان انجام خواهد شد و از آن پس کمبودهای ادارات و موارد مورد نیازشان در مشاوره های وقف به واقفین پیشنهاد می گردد.


وی با اشاره به اینکه نیات برخی افراد برای وقف هنوز در اموری مثل مسجد سازی و حسینیه سازی که در شهرستان از ضرورت و اولویت برخوردار نیست، خلاصه می شود، گفت: به عنوان مثال اخیرا یکی از شهروندان با مراجعه به اداره عنوان کرده که قصد دارد طبق وصیت پدرش قطعه زمینی را وقف مسجد نماید که با راهنمایی مشاور اداره تصمیم به احداث یک مدرسه در کنار این مسجد نموده و یا شهروند دیگری که اصرار داشت زمینی را وقف ساخت یک حسینیه نماید با راهنمایی مشاور اداره آن را وقف احداث یک مجموعه فرهنگی کرد.


رییس اداره اوقاف شهرستان با تاکید بر اینکه سال گذشته در هر یک ماه دو وقف در شهرستان به ثبت رسید، گفت: این آمار نسبت به سال 92 که به طور متوسط در هر دو ماه یک وقف ثبت شده بود، بسیار پیشرفت داشت.