مشکلات فاضلاب شهرهای خمینی شهر، درچه و فلاورجان بررسی شد

ارسال در در شهر

زرگر پور در جلسه ای که امروز صبح به منظور بررسی مشکلات شهرهای حاشیه زاینده رود تشکیل شده بود گفت: پسابهای تولیدی در استان بایستی در امر مبارزه با ریزگردها وتغذیه تالاب گاوخونی استفاده شود.


به گزارش فرصت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ زرگرپور در جلسه بررسی مشکلات فاضلاب شهرهای خمینی شهر، درچه و فلاورجان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، مسئولان شهرستان خمینی شهر و مدیرعامل آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان افزود: باید هرچه سریعتر مسئله ی فاضلاب شهرهای اطراف رودخانه و نقاط جمعیتی حل شود.


استاندار تاکید کرد: باید شبکه و تصفیه خانه ی خمینی شهر و شهرهای حاشیه ی رودخانه ی زاینده رود توسط آب فاضلاب تعیین تکلیف و در اسرع وقت اجرایی گردد.
وی با بیان اینکه مشکل آب نیروگاه باید به صورت منطقی حل و ظرف 10 روز آینده باید مدل مشارکتی این طرح ارائه گردد، اظهار داشت: باید آب نیروگاه اسلام آباد تا زمان اجرای پروژه ی انتقال پساب شهرهای خمینی شهر و فلاورجان از طریق وزارت نیرو تامین گردد.


زرگرپورگفت: هزینه های اجرایی برای مصرف کننده های پساب از جمله نیروگاه اسلام آباد مشخص شود و با مشارکت سایر مصرف کنندگان و سهم آب و فاضلاب کشور تعیین تکلیف شود.


استاندار اصفهان یادآور شد: طبق تصمیم گیری صورت گرفته باید پسابها برای احیای تالاب گاوخونی و مقابله با ریزگردها مصرف شود.
وی بابیان اینکه مسئله ی تالاب گاوخونی از مسائل مهم اجتماعی است، اظهار داشت: نگرانی هایی در خصوص عدم تامین آب تالاب گاوخونی برای 2 سال آینده وجود دارد که باید مرتفع گردد.


استاندار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر راهی جز انتقال پسابها به تالاب گاوخونی جهت مبارزه با ریزگردها وجود ندارد که در غیر این صورت در 5 سال آینده اصفهان با مشکلات زیادی در خصوص ریزگردها مواجه خواهد بود.


وی با اشاره به انتقال 60 کیلومتر از پساب در شرق اصفهان به تالاب گاوخونی گفت: عملیات این انتقال به خوبی در حال انجام است و باید عزم استانی در این خصوص ایجاد شود تا این قبیل برنامه ها تسریع گردد.


استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه موضوعات حق آبه زیست محیطی رودخانه ی زاینده رود و تالاب گاوخونی باید از طریق مسئولین وزارت نیرو مدنظر قرار گیرد، افزود: وزارت خانه نباید برای باقی مانده ی پساب تصمیم گیری کند چرا که مدیریت ارشد استان شدیدا نگران 5 سال آینده ی اصفهان پیرامون ریزگردها است.