باید از کارگران نیازمند و ایرانی برای کار استفاده شود

ارسال در در شهر

روز جهانی کار و کارگر و روز معلم دو مطلب مهمی بود که امام جمعه خمینی شهر در نماز جمعه این هفته بدان اشاره کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به روز جهانی کار و کارگر خطاب به دولت گفت: کارگرانی که در استخدام کارخانجات و نهادها هستند، بیمه دارند و کم و بیش از مزایایی نیز برخوردارند ولی کارگر سرچهارراه ممکن است تا ظهر کاری پیدا نکند و شرمنده به خانه برگردد. مواظب باشید حق کارگر مخصوصا کارگران سرچهارراه و به اصطلاح روز مزد ضایع نشود. جامعه نیز باید از کارگران نیازمند و ایرانی استفاده کند. هم مردم هم دولت باید از کارگر ایرانی دفاع و حمایت نمایند. کارگری که نیاز دارد اعتراض نمی کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) «الکادُّ عَلى عِیالِهِ مِن حَلالٍ کَالمُجاهِدِ فی سَبیلِ ا...» گفت: کسی که برای خانواده اش با زحمت نان در می آورد مانند رزمنده ایست که در راه خدا جهاد می کند و چه بسا جانش را از دست بدهد. در اینجا عرق کارگر مانند خون شهید تعبیر شده است اگر عبادت را ده قسمت کنیم نه تای آن طلب روزی حلال و کار کردن است. یعنی کار کردن و طلب روزی حلال 9 برابر همه عبادت ها حتی شب قدری است که از هزار ماه برتر است. اینها فرهنگ اسلام است.


خطیب جمعه خمینی شهر با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری(ره) و ضمن تبریک روز معلم گفت: مقدس تر از شغل معلمی سراغ ندارم. معلمان باید دلسوزانه تعلیم دهند و فکر دانش آموزان را برای آینده و سازندگی کشور باز کنند. اخلاق را هم درست کنند. شبهات را رفع نمایند. برای خدا آموزش دهند چراکه انبیا برای خدا تعلیم می دادند و سختی می کشیدند. معلمی شغل مقدسی است مبادا با شغل اقتصادی اشتباه گرفته شود البته دولت باید به مسائل رفاهی معلمان توجه کرده و مشکلاتشان را رفع نماید.