شرایط خمینی شهر در شان مردم نیست/ خمینی شهر را مردم اداره می کنند

ارسال در در شهر

احمد حقیقی که فروردین 90 سکان مدیریت شهر را به دست گرفته بود در پایان همان سال و به دنبال انتخابات مجلس شورای اسلامی شایعه رفتنش قوت گرفت اما پس از کش و قوس های فراوان در شهر ماندنی شد تا با حدود 4 سال مدیریت فرمانداری، طولانی ترین مدت فرمانداری در شهر را در نسبت به فرمانداران پیشین تجربه کند.

 

سرانجام 29 آذر93 درمراسمي كه درسالن اجتماعات فرمانداری و با حضوراستاندار، مسوولان ارشد استان و مسئولان ارشد شهرستان برگزار گرديد، احمدرضوانی كه سابقه تصدی فرمانداری چهار شهرستان استان را در کارنامه خود دارد به عنوان فرماندار خميني شهر معرفي و از خدمات احمد حقیقی تقدير گرديد.در اين مراسم،مسئولان شهرستان و استان به ايراد سخن پرداختند.


آقای استاندار! خمینی شهر را ویژه ببینید
در ابتداي جلسه امام جمعه خطاب به مسئولان استاني حاضر در جلسه استاندار در سخناني با بيان اينكه خمینی شهر نیاز ویژه به حمایت شما مسؤولان استان دارد افزود: خمینی شهر را ویژه ببینیم چون شرایط ویژه ای دارد. جمعیت این شهرستان از بسیاری از مراکز استان ها بیشتر است و البته با تراکم بالا. مدیران این شهرستان در حد مدیرکل باشند.


آیت الله رحیمی افزود: بحث بعدی که باید ویژه دیده شود بحث بودجه شهرستان است، بودجه ها باید متناسب با شرایط و جمعیت شهرستان باشد.
وی گفت: موضوعات فرهنگی، منطقه جوی آباد، آلودگی هوا ومسکن مهر از دیگر این مسائل است که باید به صورت ویژه دیده شود. وی با بیان اینکه امروز بیمارستان منظریه به یک جوک در بین مردم تبدیل شده به موضوع آلایندگی اشاره کرد و گفت: آلودگی هوای خمینی شهر از بسیاری از مناطق اصفهان بیشتر است، حداقل عوارض آلایندگی را بدهند تا شهرداری بتواند برای مقابله با آلایندگی اقداماتی انجام دهد.

 

اگرمتحد شویم حتی اگربودجه ای به ما نرسد می توانیم مشکلات شهر را حل کنیم
در ادامه محسن صرامی نماینده گفت: این تغییر مدیریت یک تغییر کاری است نه سیاسی. وی به سخنان امام جمعه اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که امام جمعه بیان کرد در حال نهایی شدن است.


وی افزود: اگر متحد شویم حتی اگر بودجه ای به ما نرسد می توانیم مشکلات شهر را حل کنیم و این امر خوشبختانه رخ داده و برای اولین بار نماینده، فرماندار و شهردار با هم متحد و هماهنگ اقدام می کنند.


وی با تشکر از احمد حقیقی اظهار امیدواری کرد با انتصاب فرماندار جدید مسیر گذشته با سرعت ییشتری ادامه یابد.

 

درسال های 90 و 91 رتبه اول فرمانداری های استان را به دست آوردیم
در این جلسه احمد حقیقی به بیان گزارشی از اقدامات خود در خمینی شهر پرداخت و گفت: ما در سال 90 و 91 رتبه اول فرمانداری های استان را به دست آوردیم که جای افتخار دارد.
وی گفت: تلاش زیادی برای افزایش بودجه تملک دارایی ها انجام دادیم و این بودجه از 5 میلیارد تومان به 10 میلیارد افزایش یافت.وی به ارتباط با دانشگاه صنعتی اشاره کرد و گفت: در 35 سال گذشته بین این دانشگاه و خمینی شهر اختلاف وجود داشته که ما در این زمینه تفاهم نامه ای امضا کردیم که متاسفانه اجرایی نشده است.وی در پایان تاکید کرد ما بیشترین تعداد جلسات شورای تامین را در سطح استان و کشور برگزار کردیم.

 

هیچ شهرستانی در استان ظرفیت های مردمی خمینی شهر را ندارد
در ادامه دکتر زرگرپور استاندار با بیان اینکه برای ما اصلاح طلب و اصولگرا و افراد مستقل همه دارای احترام هستندافزود: هیچ شهرستانی در استان ظرفیت های مردمی خمینی شهر را ندارد و در واقع خمینی شهر را مردم اداره می کنند.


وی افزود: علی رغم اقدامات انجام شده در این شهرستان، شرایط خمینی شهر در شان مردم نیست و این مردم با این بلوغ سیاسی باید شرایط بسیار بهتری داشته باشند.
استاندار گفت: آقای رضوانی مدیری با تجربه، معتدل و کارآمد هستند و می خواهند مشکلات را با قدرت پیگیری کنند. ایشان وامدار هیچ گروهی بجز سیاست های دولت نیست و البته لازم است با نماینده، امام جمعه و سایر بزرگان شهر هماهنگ باشند و در عین حال استقلال و اقتدار داشته باشند.


وی گفت: من هم معتقدم باید به خمینی شهر نگاه ویژه داشت، ما در جوی آباد در حال اجرای طرح جامع هستیم که شامل توسععه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است.دکتر زرگرپور با اشاره به بحث عوارض آلایندگی گفت: من معتقدم این عوارض عادلانه توزیع نمی شود و در این زمینه پیگیر هستیم.

rezvani1
در انتهای این جلسه، احمد رضوانی فرماندار جدید شهرستان در سخنانی کوتاه با اشاره به سوابق مدیریتی خود در وزارت کشور اظهار امیدواری کرد در راستای آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای ارتقای شهرستان بردارد.