مقابله با آسیب های ماهواره در دستور کار شورای فرهنگ عمومی

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت ، دراین جلسه امام جمعه با اشاره به طرح تهیه شده توسط کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی پیرامون ماهواره و راهکارهای مقابله با آن گفت: خطر ماهواره کمتر از دجال آخرالزمان نیست، ماهواره آسیب های زیادی به پیکر خانواده وارد می کند و ما باید در این زمینه اقدامات خوب و موثری انجام دهیم.
شورای فرهنگ عمومی درچه تاسیس شود
آیت ا... رحیمی با اشاره به جمعیت و ظرفیت های شهر درچه پیشنهاد داد شورای فرهنگ عمومی درچه با حضور فرهیختگان این شهر به صورت مستقل تاسیس گردد.
وی با اشاره به پیشنهاد کارگروه تخصصی برای برگزاری نشست های آسیب شناسی ماهواره در مدارس، خواستار همکاری آموزش و پرورش در این زمینه شد.

شورای فرهنگ عمومی لنگ می زند
در ادامه جلسه فرماندار با بیان اینکه تهاجم فرهنگی شرایط خاصی را بر جامعه ما تحمیل می کند، گفت: تهاجم فرهنگی در هر جامعه ای با توجه به مشخصات همان جامعه وارد می شود. در خمینی شهر با توجه به گرایشهای مذهبی این شهر، در قالب عرفان های کاذب، عزاداری و ... عمل می کند و در این خصوص وظیفه ما سنگین است.
احمد حقیقی گفت: یکی از بزرگترین آسیب ها در جامعه ما مساله ماهواره است که تبدیل به معضلی خانمانسوز شده است و هر کاری در این زمینه می توانیم باید انجام دهیم.
وی به عملکرد شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: از نظر فردی، اعضای شورای فرهنگ عمومی افرادی قوی هستند ولی در مجموع تاکنون این شورا لنگ زده که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

باید با علت مقابله کرد
در ادامه امام جمعه درچه با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در خصوص فرهنگ عمومی تا بحال اقدام خاصی در درچه انجام نشده است.
وی با بیان اینکه آنچه بیان شد مبارزه با معلول بود نه علت، گفت: در این جلسه در مورد مقابله و جمع آوری دستگاه های ماهواره از سطح شهر سخنی گفته نشد. در حالی که جا دارد به این موضوع هم پرداخته شود.

 

توده های مردم را دریابید
سرهنگ مرادی فرمانده سپاه نیز با اشاره به تصویب سه طرح برای اجرا در جوی آباد گفت: سه طرح در این زمینه تهیه و به تصویب نهادهای مربوطه در تهران رسیده است و انشاءا... این طرح ها را به خوبی اجرا خواهیم کرد.
وی در ادامه خواستار آن شد کهطرح های شورای فرهنگ عمومی در مکان های عمومی همچون پارکها و امامزاده ها که توده های مردم در آنجا حضور دارند برگزار شود.