چند سازمان مردم نهاد در خمینی شهر فعال است؟

ارسال در در شهر

 به گزارش خبرنگار فرصت، سمن های مذکور که برخی فعال و برخی دیگر غیرفعال هستند هر یک با هدف کار در یکی از حوزه های اجتماعی، بانوان، مشاوره ای، هنری، درمانی، علمی، کشاورزی، اعتقادی و... تشکیل شده اند. به گفته سخنگوی سمن ها در فرمانداری، تعدادی سازمان مردم نهاد دیگر هم در شهر فعال هستند که زیر نظر ارگان مربوطه تشکیل شده و به ثبت فرمانداری نرسیده اند. «کانون پیوند مهر و زندگی» و «موسسه بینش مطهر» (اداره ورزش و جوانان) و «پیوند مهرورزان» و «چتر سبز مهربانی و امید» (اداره بهزیستی) از جمله آنها است. دکتر بنی هاشمی در این باره افزود: خمینی شهر در برخی حوزه ها از جمله محیط زیست سمن ندارد.
به گزارش خبرنگار فرصت، اگر تعداد خیریه های بی شمار و هیات های مذهبی فعال در شهر و همچنین موسسات، کانون ها و انجمن های فعال در حوزه های ادبی، فرهنگی، اجتماعی و... که به طور غیر رسمی فعالیت می کنند را هم به حساب بیاوریم تعداد سمن های فعال در شهرستان بسیار بیشتر از این خواهد بود.
گفتنی است یکی از نویسندگان خمینی شهر به نام سید مسعود نوربخش نیز کتابی تحت عنوان «جستاری در توسعه نیافتگی ایران» منتشر کرده و در آن به این سوال پاسخ داده است که آیا اشکالات و نواقص نهادهای مردمی و غیر دولتی در توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی ایران موثر است یا خیر؟