یک ورزش به ظاهر ساده اما جذاب

ارسال در در شهر

بدمینتون، سریعترین بازی انجام شده با راکت است به طوری که یک ضربه محکم به توپ باعث می شود توپ با سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت کندکه این مهم در سطوح حرفه ای و بالاتر نیاز به سرعت، عکس العمل، استراتژی و قدرت زیاد بازیکن دارد چرا که بازیکن برجسته این ورزش حتی تا 2 کیلومتر را طی یک مسابقه در زمین می دود.
این ورزش امروزه در شهرستان از استقبال بسیار خوبی بهره مند شده است اما آیا تمام علاقه مندان و بازیکنان  این رشته ورزشی از مزایای آن اطلاع دارند؟
این رشته شامل انواع حرکات دویدن، پریدن، ضربه زدن، خم شدن و کشش بدن به صورت سریع بوده که موجب تقویت کامل قدرت، استقامت، سرعت و چابکی و ورزیدگی بدن می شود.
ورزش بدمینتون، علاوه بر اینکه باعث تقویت قدرت تشخیص، احساس رقابت و رضایت و تمرکز حواس و سرعت انتقال فکر و بدنی (عصبی و عضلانی) می شود می تواند در طی تمرینات و مسابقات موجبات آشنایی و دوستی های بیشتری را بین افراد فراهم نماید. این ورزش مهیج به صورت انفرادی و تیمی (2نفره یا دوبل)، با راکت مناسب و توپ پردار در سالن های سرپوشیده انجام می گیرد.

وسایل ورزشی مورد نیاز این ورزش شامل: توپ (شاتل) که باید از جنس مناسب باشد، راکت بدمینتون با جنس فلزی و وزن مناسب، لباس ورزشی و کفش اسپرت مناسب است.
ورزش بدمینتون خمینی شهر که به همت محبوبه محبی که 3 سال تصدی هیات بدمینتون شهرستان در بخش بانوان را برعهده داشته به درجات خوبی در سطح شهر دست یافته که می توان از مواردی مانند: حضور تیم نوجوانان در مسابقات لیگ قهرمانی استان در سال90، کسب مقام های متعدد توسط بانوان و آقایان شهرستان در مسابقات منطقه ای، قهرمانی و  بدمینتون ساحلی استان در سال های 91 و 92، دعوت 10 نفر از بانوان به تمرینات استانی در سال 92، حضور مستمر بانوان شهرستان در سطوح مسابقات استانی و افزایش پایگاه های بدمینتون در سطح شهر و راه اندازی بدمینتون در شهر کوشک نام برد.
جهت افزایش پایگاه های بدمینتون در سطح شهرستان حمایت های زیادی از جانب هیات استان و شهرستان شده است.

پایگاه های آموزش بدمینتون در شهرستان:
سالن های ورزشی انقلاب واقع در بلوار جمهوری جنب استخر غدیر، آدریان در بلوار امیر کبیر، مالک اشتر در بلوار امیر کبیر( تحت پوشش تربیت بدنی آموزش و پرورش)، صفار نژاد در خیابان 17 شهریور ( تحت پوشش تربیت بدنی آموزش و پرورش)، شهید پناهی درچه واقع در درچه، شهدای کوشک در کوشک و سالن ورزشی مهرگان در جوی آباد که در حال راه اندازی می باشد.  

فعالان و رتبه آوران رشته بدمینتون:
 خانم ها فاطمه فتحیان، زینب فتحیان، مهشید امیرخانی، کیمیا نیکدل و آقایان محمدعلی خسروی و احمدرضا خان احمدی نام برد.