بیش از 2 میلیارد تومان برای آسفالت، لکه گیری و زیرسازی معابر سطح شهر هزینه شده است

ارسال در در شهر

معاون عمرانی شهرداری در گفتگو با فرصت گفت: خوشبختانه اجرای تدبیر انتقال لکه گیری معابر به شهرداری مناطق تاکنون موفقیت آمیز بوده و رضایت مندی مردم را به همراه داشته است.
مهندس مرتضی خلیلی با بیان اینکه حجم تردد متقاضیان به واحد عمران کاسته شده و تاکنون شهرداران و کارکنان قسمت مربوطه در شهرداری های مناطق به خوبی پاسخگوی نیازهای محلات و مناطق مختلف بوده اند، گفت: در ماه های گذشته با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان در مجموع حدود 5715 تن آسفالت برای لکه گیری معابر و کوچه های سطح شهر استفاده و هزینه شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع آسفالت ریخته شده، 2207 تن در محدوده منطقه یک، 1527 تن در محدوده منطقه دو،1457 تن در محدوده منطقه سه و523 تن آسفالت برای لگه گیری منطقه چهار مصرف شده است که به علت وسعت محدوده منطقه یک شهرداری بیشترین آسفالت در این منطقه و کمترین آسفالت در منطقه چهار ریخته شد.
معاون عمران شهرداری در خصوص آسفالت و زیرسازی کوچه ها و معابر اصلی گفت: طبق تعهدات گذشته و با توجه به پرداخت سهم خودیاری مردمی در ماه های گذشته توسط  واحد عمران شهرداری 41 هزار متر مربع با هزینه بالغ یک میلیارد آسفالت و زیر سازی معابر اصلی و مورد تقاضای مردم انجام شد.
وی افزود: در این طرح آسفالت و زیرسازی کلیه معابر و کوچه هایی که سهم خودیاری آن توسط ساکنین و اهالی پرداخت شده انجام گردیده و شهرداری بدون پرداخت سهم خودیاری اقدام به زیرسازی و آسفالت ریزی کوچه و معبری ننموده است.
مهندس خلیلی افزود: از مجموع آسفالت ریخته و زیر سازی انجام شده معابر مناطق مختلف، 10574 متر مربع در منطقه یک، 13502متر مربع در منطقه دو با بیشترین پرداخت سهم خودیاری مردمی، 13362 متر مربع در منطقه سه،3500 متر مربع در منطقه چهار با پرداخت کمترین سهم خودیاری مردمی بوده است.
وی با اعلام اینکه به جز سه کوچه از معابر منطقه چهار، کلیه تعهدات آسفالت و زیرسازی گذشته و امسال واحد عمران انجام شده است گفت: واحد عمران شهرداری آمادگی دارد درصورت پرداخت سهم50 درصد خودیاری مردمی تعهدات جدید را تا قبل از شروع فصل سرما آغاز و اجرا کند.
وی بیان داشت: طبق قیمت مصوب اجرای هر متر زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و مورد تقاضای مردم توسط شهرداری 24 هزار تومان می باشد که از این مقدار به ازای 50 درصد سهم خودیاری مردمی 12 هزار تومان می باشد.
معاون عمرانی شهرداری اعلام کرد: درصورتی که ساکنین و اهالی کوچه ها و معابرٍ متقاضی آسفالت و زیرسازی کلیه عوارض نوسازی منازل خود پرداخت کرده باشند مورد تشویق و تخفیف ویژه شهرداری در سهم خودیاری خواهند شد.
وی خطاب به کلیه شهروندان گفت: کلیه ساکنین و اهالی متقاضی که برای کوچه و معابر خود نیاز به لگه گیری و یا زیرسازی و آسفالت دارند، می توانند پس از ارائه درخواست برای لکه گیری و پرداخت سهم خود یاری به شهرداری منطقه محدوده خود مراجعه کنند.