برگ زرینی از نقش خیرین خمینی شهری در عرصه بهداشت و سلامت است

ارسال در در شهر

نماینده خیرین و مهندس ناظر پروژه بیمارستان ساعی در این دیدار با بیان اینکه مردم و خیرین خمینی شهر در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی حضوری تاثیر گذار داشته و دارند گفت: بیمارستان ساعی حدود  50سال قبل به همت مرحوم حاج حسین ساعی بنا گذاشته شد و از آن زمان تاکنون در اختیار مردم  خمینی شهر قرار دارد و انشااله پس از افتتاح و بهره برداری نیز همچنان با نام بیمارستان ساعی ادامه فعالیت خواهد داد و برای آیندگان ماندگار خواهد ماند.
مهندس پرویز طالبی با اشاره به نیاز تعامل و حمایت های همه جانبه خیرین و مسئولین شهرستان از یکدیگر برای رسیدن به مراحل تکمیل نهائی بیمارستان گفت: کلیه هزینه ها توسط مجمع خیرین بیمارستان ساعی تا بحال تامین شده و با تمام توان و قدرت تکمیل بیمارستان را ادامه خواهیم داد.
 وی با اشاره به تراکم جمعیتی و مهاجر پذیر بودن شهرستان گفت: متاسفانه در سالهای گذشته زیرساختهای پزشکی و درمانی متناسب با رشد جمعیت شهرستان تامین وساخته نشده است. در همین راستا  خیرین شهرمان با هدف ضرورت در مشارکت و در یک حمایت جدی برای احداث یک بیمارستان جامع وکامل برای 50 الی 100 سال آینده احساس نیاز کرده و وارد عمل شدند .
بیمارستان ساعی یک بیمارستان جامع و کامل می باشد
وی با بیان اینکه کلیه عوامل تیم فنی و عملیاتی ساخت بیمارستان از افراد با تجربه و به نام استان و کشور انتخاب شده اند که تجربه زیادی در ساخت بیمارستان سازی در سطح کشور دارندگفت:در ابتدا کلیه مراحل خاک شناسی زیر نظر کارشناسان مطرح دانشگاه صنعتی انجام شد ولی در مرحله گود برداری با یک حلقه قنات بزرگ روبرو شدیم که برای تخریب و پرنمودن این قنات از جنس خاک متناسب مجبور شدیم وقت و هزینه سنگینی پرداخت کنیم.
طالبی تصریح کرد: برای ساختمان بیمارستان ساعی در 8 طبقه و با زیر بنا حدود 30هزار متر مربع تاکنون در حدود سه و نیم میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است. بیش از 700تن میلگرد، تجهیزات سنگین کارگاهی و ساختمانی، یک قطعه زمین برای ساخت محل آشپزخانه بیمارستان، حدود 12 هزار تن بتن با کیفیت بالا خریداری و مصرف شده است.
 وی بیان داشت :تلاش ما براین بوده است که در کلیه مراحل مصالح و مواد اولیه با نظارت دقیق و از مرغوب ترین کالا ها، زیر نظر کارشناسان مربوطه خریداری و استفاده شود. به هیچ وجه کیفیت ساخت را فدای سرعت و مسائل دیگر نمی کنیم، پیش بینی ما بر این است  که در سال جاری سه الی چهار طبقه از بیمارستان ساخته شود.
 وی با بیان اینکه بیمارستان ساعی یک بیمارستان جامع و کامل می باشد افزود: کلیه بخش های مورد نیاز برای رفع نیاز درمانی و پزشکی مردم شهرستان پیش بینی و ساخته خواهد شد.
خیرین بیمارستان ساعی هیچ گونه دغدغه ای برای حل مشکلات  بین بخشی دولتی شهرستان و استان نداشته باشد
 در ادامه نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ساخت بیمارستان ساعی به همت خیرین یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ خمینی شهر خواهد بود گفت: با شروع این حرکت مردم و خیرین شهرمان با اتحاد و همدلی ثابت کردند که توانائی انجام هر حرکت و اقدام بزرگی را دارند.
 محسن صرامی با بیان اینکه در گذشته عدم اتحاد و همدلی،گروه بازی و سیاسی کاری به خمینی شهر آسیب زیادی زده است گفت: مردم خمینی شهر نشان داده اند که در همه عرصه های انقلاب و نظام و ارادت به خاندان عصمت وطهارت، سرنوشت ساز و تصمیم گیر بوده و هستند.
وی تصریح کرد:ارتباط و تعامل بین مردم و مسئولین مهمترین عامل ساخت بیمارستان ساعی است، امروز وجود خیرین یک نعمت بزرگ برای شهر ما محسوب می شود و خیرین بیمارستان ساعی در گمنامی کامل قدمی بزرگ برای شهر برداشته اند.
وی افزود: مسئولین شهرستان متعهد هستند از کلیه اقدامات خیرین حمایت کنند و راه را برای صدور مجوزات و انشعابات و اقدامات لازم برای تکمیل بیمارستان ساعی هموار کنند، خیرین بیمارستان ساعی هیچ گونه دغدغه ای برای حل مشکلات اداری و بین بخشی دولتی شهرستان و استان نداشته باشند.
نماینده شهر تاکید کرد: حل مشکلات پیش رو و ارائه خدمات لازم  وظیفه مسئولین شهرستان است. ما به مردم قول می دهیم بیمارستان ساعی در کنار بیمارستان منظریه در آینده به مردم خدمت رسانی داشته باشند. وزیر بهداشت و درمان و مسئولین وزارت راه و شهرسازی وعده تکمیل و تجهیز بیمارستان منظریه را داده اند.
همه ما باید قدردان زحمات خیرین شهر باشیم
 امام جمعه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روحیه تعامل حاصل آموزه های دینی و اخلاقی شرع مقدس اسلام است گفت: همه ما باید قدردان زحمات خیرین شهر باشیم، واضح و روشن است که دولت قادر به برطرف کردن همه نیاز مردم نیست، در همه دنیا خیریه های مردمی و نیکوکاری به عنوان حامیان دولتها محسوب می شوند.
رحیمی افزود: انقلاب و نظام متعلق به مردم است و بین دولت و مردم هیچ گونه جدائی وجود ندارد. در سالهای گذشته خیرین نشان داده اند با حمایت خود به رفع نیاز مردم کمک می کنند. الحمداله خیرین خمینی شهری در بخش سلامت به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و می کنند.