همایش معرفی رشته های دانشگاهی رابرای هفدهمین سال برگزار کرد

ارسال در در شهر

دبیر برگزاری این همایش در این باره به خبرنگار فرصت گفت: طی روزهای 31 خرداد و  1 و 2 تیرماه پذیرای 180 داوطلب گروه ریاضی، 160 داوطلب گروه تجربی و 80 داوطلب گروه انسانی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خیابان مدرس بودیم. حسین پرنیان افزود:  در هر سال رشته ها توسط فارغ التحصیلان خمینی شهری هر رشته که غالبا دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر باشند و همچنین حتی المقدور وارد بازار کار شده باشند، معرفی می گردد. امسال برای گروه ریاضی 18 رشته، برای گروه تجربی 16 رشته و برای گروه انسانی نیز 9 رشته معرفی شد. وی با تاکید بر اینکه از داوطلبان هیچگونه هزینه ای دریافت نشد، گفت: از طریق نصب بنر، ارسال پیامک و تبلیغات کاغذی از داوطلبان دعوت به شرکت در این همایش کردیم.
تاریخچه 17 سال خدمت بی مزد و منت
یکی دیگر از مسوولان برگزاری درباره تاریخچه این همایش گفت: سال 1376 دانشجویان خمینی شهری دانشگاه صنعتی سازمان مردم نهادی تحت عنوان «انجمن دانش آموختگان خمینی شهری دانشگاه صنعتی» تشکیل دادند و برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری همایش معرفی رشته های دانشگاهی البته فقط برای گروه ریاضی نمودند. روح اله خسروی زاده افزود: این همایش به صورت 9 سال متوالی در سالن اجتماعات کتابخانه الغدیر برگزار شد و سال85 به دلیل فارغ التحصیل شدن دانشجویان فعال این انجمن با وقفه ای کوتاه مواجه گشت اما همت دانشجویان خمینی شهری این دانشگاه اجازه نداد که این توقف بیش از یک سال ادامه یابد. اینبار دانشجویان، مجمعی درون دانشگاهی را تحت عنوان «دانشجویان خمینی شهری دانشگاه صنعتی» تشکیل دادند و طی توافقی با انجمن قبلی عهده دار برگزاری این همایش شدند. همایش از سال 86 به کمک خلیلی معاونت وقت اداره آموزش و پرورش به مدت 3 سال پیاپی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات معلمان برگزار شداما سال 89 این اداره دیگر اجازه برگزاری این همایش را در مرکز تحقیقات به مجمع دانشجویان که به صورت خودجوش و با صرف هزینه هایی حداقلی و استفاده از فارغ التحصیلان موفق دانشگاه صنعتی و بدون دریافت هیچ هزینه ای از داوطلبان برگزار می کرد، نداد. مجمع دانشجویان اینبار با مراجعه به فرمانداری اجازه یافت از سالن اجتماعات مرکز بهداشت خیابان شهید مدرس به صورت رایگان استفاده کند.
وی افزود: از سال 89 تا کنون این همایش در سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار می گردد. تا سال 88 این همایش فقط ویژه گروه ریاضی بود اما از آن پس گروه های تجربی و انسانی نیز به آن افزوده شد.همچنین از سال 87به جز معرفی رشته اقدام به برگزاری مشاوره فرد به فرد نیز شد به این صورت که پس از اعلام نتایج کنکور، دانشجویان خمینی شهری سایر دانشگاه های کشور به داوطلبان مشاوره داده و در ضمن آن به معرفی دانشگاهی که خود در آن تحصیل می کنند نیز می پردازند تا داوطلب با دیدی بازتر به انتخاب رشته و دانشگاه بپردازد.
به گفته مجمع دانشجویان خمینی شهری دانشگاه صنعتی این همایش همچنان پس از 17 سال تنها در خمینی شهر برگزار می گردد و در سراسر کشور نمونه آن دیده نشده و تنها نمونه های آن که توسط دانشگاه های صنعتی، شریف و تهران برگزار می شود، به معرفی رشته های همان دانشگاه و با هدف جذب دانشجو از رتبه های تک رقمی می پردازد.