سیاست‌گذاری متولیان درمان اعتیاد در کشور متفاوت است

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت آنلاین هومن منشعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در درمان اعتیاد اظهار کرد: راه‌اندازی و فعالیت کمپ‌های درمان اعتیاد یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه درمان اعتیاد محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه این کمپ‌ها توسط معتادان بهبود‌یافته راه‌اندازی می‌شوند و بهبودی معتادان بهبود‌یافته تنها با استفاده از یک آزمایش ادرار مشخص شده است، اضافه کرد: معتادان بهبود‌یافته تنها براساس یک تجربه شخصی نسبت به راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام کرده و مجوز‌های لازم را برای فعالیت کمپ‌های ترک و درمان اعتیاد دریافت می‌کنند.
عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با اشاره به ضرورت نظارت روی فعالیت این کمپ‌ها تصریح کرد: در حال حاضر نظارت روی کمپ‌های ترک اعتیاد و معتادان بهبود‌یافته کم است و مسئولان باید برای رسیدگی به یکی از مهم‌ترین چالش‌های اعتیاد در کشور نظارت‌های خود را روی این کمپ‌ها افزایش بدهند.
وی بعد اجرایی در زمینه درمان اعتیاد در کشور را یکی از چالش‌های موجود در درمان بیماری اعتیاد دانست و ادامه داد: متولیان امر و دستگاه‌‌های اجرایی در زمینه درمان بیماری اعتیاد چند گروه هستند و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در کشور می‌شود.
منشعی با بیان اینکه بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌ها از متولیان امر در راستای درمان اعتیاد در سطح کشور هستند، تاکید کرد:اما در حال حاضر سیاست‌گذاری متولیان درمان اعتیاد در کشور متفاوت است.
وی افزود: در برخی از موارد هر یک از متولیان درمان اعتیاد در کشور سیاست خود را در راستای درمان اعتیاد در کشور مشخص می‌کنند و راه خود را در این زمینه می‌روند و این موضوع سبب نا‌هما‌هنگی در راستای درمان اعتیاد در کشور می‌شود.