اولین یادواره شهداء اصناف خمینی شهر برگزار شد

ارسال در در شهر

 معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما در این یادواره اظهار کرد: شهرستان خمینی شهر به شهادت و جهاد معروف است و در سطح کشور از جمله شهرستان هایی است که بیشترین شهید را به نظام وانقلاب اهداء نموده است .
حجت الاسلام میر تاج الدینی افزود: اهداء ۲۳۰۰شهید از مجموعه  اقشار مختلف مردم  باعث شده تا خمینی شهر را به یک شهر الگوی جهاد و پایداری تبدیل کرده است و امیدواریم که نسل جوان این شهرستان راه این شهیدان را ادامه دهند.
وی ادامه داد:برگزاری این گونه همایش ها و یادواره ها عطر شهیدان و فرهنگ شهیدان را در جامعه گسترش می دهد.
میرتاج الدینی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یکی از رویکرد های اصلی رسانه ملی برشمرد و افزود: کنگره ها و یادواره های شهدا که در سرتاسر کشور مورد توجه صدا و سیمای مراکز استان ها است و یکی از رسالت های آنها انعکاس اینگونه برنامه هاست.
معاون پارلمانی سازمان صدا وسیما گفت: تنها راه مقابله به تحریمها اقتصادی موجود تبین نقشه راه مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی وجهاد اقتصادی است.
 وی با اشاره اینکه زمان امروز ما با زمان 8سال دفاع مقدس مشابه است اظهارکرد: اگردر زمان جنگ ما با مقاومت بحران زمان جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشتیم امروز هم ما می توانیم با مقاومت اقتصادی ازتحریمها عبور کنیم .
 
وی با بیان اینکه شهدای اصناف مبنای حرکت صنوف و بازاریان ما می باشد گفت: بازاریان واصناف در دوران جنگ در تامین اقلام مورد نیاز رزمندگان نقش پررنگی داشتند.
معاون پارلمانی سازمان صدا وسیما افزود:حمایت اصناف وبازاریان در تامین اقلام مورد نیاز رزمندگان و زمان جنگ توسط بازاریان واصناف به مقاومت واستقامت ما کمک زیادی کرد.
 وی بیان داشت :درجهاد اقتصادی راهکارمتفاوت را باید طی کنیم تا بتوانیم تحریم را دور بزنیم باید تهدیدات ایجاد در تحریمهای موجود به فرصت تبدیل شود وبا اشتغال زائی حمایت از اقتصاد بومی وداخلی باعث شکست تحریمها شویم .
  همچنین در ادامه نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان خمینی شهر از جهات مخلف ایثار، شهادت، فرهنگ و هنر، قدمت، تاریخ، علم، مذهب، دین و مثال زدنی و الگو است .
محسن صرامی افزود: قطعا اگر به تاریخ رجوع کنیم نقش اصناف را در به ثمر رساندن پیروزی در هشت سال دفاع مقدس منحصر به فرد بوده اس.
مسئول کنگره شهدای اصناف شهرستان خمینی شهر گفت: دردوران 8 سال دفاع مقدس تعدادی زیادی از اهالی و اصناف مختلف در مناطق جنگی حضور داشتند که از این تعداد 400 نفراز آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند .
 اسماعیل نادری با بیان اینکه در ماههای گذشته ستاد یادواره شهدای اصناف تلاش کرد تا این برنامه متفاوت از دیگر برنامه مشابه برگزارشود افزود:برگزاری نمایشگاه بزرگ بازار تا تمدن اسلامی ،  نمایشگاه احادیث وروایات اسلامی  با موضوع بازار، نمایشگاه ستاد جنگ  وجمع اوری کمک مردمی ، غرفه اصناف با پیشنه های سنتی وفرهنگی ، نمایشگاه  باید ها ونیابد بازار اسلامی ومقابله با تحریمها اقتصادی از جمله برنامه جنبی یادواره شهدای اصناف شهرستان  خمینی شهر بود .