ما باید خودمان را ملزم بدانیم در چهارچوب قانون حرکت کنیم

ارسال در در شهر

 تعیین نشدن اولویت ها مشکل اصلی آب
محسن صرامی خشکسالی و کم آبی را از مشکلات اصلی کشور دانست و گفت: سد و رودخانه در اختیار وزارتخانه نیرو است ولی آنها نمی توانند خوب مدیریت کنند.نماینده شهرستان تاکید کرد:
عدم سیاستگذاری کلان و تعیین نشدن اولویت ها را مشکل اصلی آب دانست و گفت هنوز مشخص نیست در مصرف آب اولویت با صنعت است یا کشاورزی یا مصرف خانگی. وزیر قبلی اولویت را با کشاورزی می دانست. دیگری اولویت را  صنعت می داند. با این وضعیت نمی توان برنامه ریزی دراز مدت انجام داد.

روزی 140 پرونده
در ادامه یزدانی رئیس دادگستری شهرستان با اشاره به هفته قوه قضاییه، امنیت را لازمه برپایی عدالت و رفاه دانست و کشورهای منطقه را نمونه ای از ناامنی دانست.
یزدانی امنیت و عدالت را دو لازمه جوامع دانست و گفت: ما باید خودمان را ملزم بدانیم در چهارچوب قانون حرکت کنیم. نباید قانون مثل تار عنکبوتی توسط اهالی قدرت به راحتی کنار زده شود و قانون فقط برای مردم ضعیف باشد.
وی افزود: روسای ادارات باید بر زیرمجموعه خودشان نظارت بیشتری داشته باشند تا همین قوانین برای همه اجرا شود. نباید در ادارات ما تبعیض باشد چرا که مردم از تبعیض ناراحت می شوند.
یزدانی تاکید کرد: چیزی را فراتر از قانون از مردم نخواهید، کسی حق ندارد بر خلاف قانون برای مردم محدودیت ایجاد کند. دادگستری این موضوعات را نمی پذیرد و برخورد خواهد کرد. منِ رئیس دادگستری با مردم عادی هیچ تفاوتی با هم نداریم اختیاراتمان هم بر اساس قانون است نه بیش از آن.
رئیس دادگستری افزود: ما متهم هستیم قوه قضاییه در برخوردها محکم عمل نمی کند. در این زمینه به دستگاه قضاییه ظلم می شود؛ اگر مسائل فرهنگی و نیازهای اشتغال و ازدواج و ... خوب اجرا شود کار به آن جا نمی رسد که به قوه قضاییه منتهی شود. مثلا اگر جوان 30 ساله ما نتواند ازدواج کند بسیاری از برخودهای ما دیگر بازدارنده نیست. ما باید این مسائل را حل کنیم.
وی با اشاره به آمار پرونده طلاق در شهرستان گفت: سال گذشته بیش از 43 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شد که به طور متوسط هر روز 140 پرونده بوده است که با در نظر گرفتن افراد متعدد دخیل در هر پرونده ما حجم زیادی از مراجعه کننده داریم.

اگر کمبود بارش داریم...
در ادامه احمد حقیقی فرماندار با اشاره به مزایای تشکیل جلسه شورای اداری در تصفیه خانه آب اصفهان گفت: بحث آب، بحث خاصی است. همه ما باید تلاش کنیم که خشکسالی را به بهترین صورت مدیریت کنیم.
فرماندار ضمن تبریک هفته قوه قضاییه ادامه داد: همه ما باید عدالت را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.
  امام جمعه کوشک هم در سخنانی به تاثیر رفتار مردم بر میزان بارش های آسمانی اشاره کرد و گفت: اگر ما با کمبود بارش مواجه هستیم بخشی از آن به رفتار ما بر می گردد. خداوند می فرماید ما درهای آسمان و زمین را بر شما می گشاییم اگر مردم ایمان می آوردند. وی با اشاره بر تاکیدات دین مبنی بر نفی اسراف، گفت اگر مردم متشرع باشند خود به خود این موضوعات را رعایت می کنند.
در این جلسه مهندس جمشیدیان مدیر اداره آب و فاضلاب خمینی شهر و تجلی رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در سخنانی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.