مراسم احیا و شب زنده داری شب نیمه شعبان

ارسال در در شهر

 یکی از این مساجد که در برگزاری این مراسم سابقه بیشتری دارد، مسجد جامع گارسله است.
مسوول ستاد احیا و شب زنده داری مسجد جامع گارسله در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین با اعلام این خبر، تصریح کرد: مراسم شب زنده داری نیمه شعبان از سال 1378 به همت اعضای کانون فرهنگی شهید بهشتی در این مسجد برگزار شد و امسال نیز برای شانزدهمین سال این مراسم معنوی در روز پنجشنبه 22/3/1393 از ساعت 11 شب در مسجد جامع گارسله انجام گیرد.
قدمعلی مختاری ادامه داد: همانگونه که در کتاب شریف مفاتیح الجنان آمده است، اعمال شب نیمه ماه شعبان بسیار زیاد و پرفضیلت است و مهمترین آنها احیا و شب زنده داریست. مراسم از ساعت 23 با تلاوت آیات نور آغاز می گردد. سخنرانی، مولودی خوانی، مناجات خوانی، قرائت دعای کمیل و مناجات شعبانیه، حلقه های معرفت، صرف سحری، اقامه نماز جماعت صبح، دعای عهد و ندبه از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود. در ضمن شرکت کنندگان روز نیمه شعبان را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) روزه می گیرند.
وی در ادامه بیان داشت: از مسوولان فرهنگی شهرستان انتظار داریم همانگونه که برای مراسم اعتکاف تبلیغات گسترده صورت دادند و مساجدی را که پذیرای معتکفان بود، اعلام کردند، برای برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز چنین کاری انجام شود.
لازم به ذکر است امسال برای نخستین بار مراسم احیای شب نیمه شعبان از ساعت 22:30 در مصلای نماز جمعه نیز برگزار می گردد و با قرائت دعای ندبه در صبح جمعه 23/3/1393 به پایان خواهد رسید.